Inspectorii de la Protecția Consumatorilor, în control la Nordis. ANPC verifică firmele din grup pentru a stabili dacă dezvoltatorul a respectat legislația privind protecția consumatorilor. Printre documentele solicitate – întreaga documentație cadastrală, schițe, planuri și lista cu creditele ipotecare acordate consumatorilor.
În controalele inițiate anul trecut și continuate în 2024, ANPC a solicitat dezvoltatorilor mai multe documente – printre ele – autorizațiile de construire, întreaga documentație cadastrală, documente din care să reiasă de ce s-au prelungit termenele de livrare, dar și modele de promisiuni de vânzare-cumpărare folosite în relația cu consumatorii.
În 2023, ANPC a înregistrat patru reclamații de la persoane fizice împotriva SC Nordis Management SRL. Două dintre ele au fost întemeiate, iar inspectorii au amendat dezvoltatorul cu 5.000 lei.
Alte 4 reclamații au fost înregistrate anul acesta, inclusiv pentru Nordis Mamaia SRL.
Celelalte reclamații au fost clasate ca nesoluționabile, fiind deja dosare pe rolul instanțelor, iar pentru altele se fac cercetări.
Până în prezent, grupul Nordis nu a furnizat informațiile solicitate, precizează instituția. Pentru netransmiterea documentelor, ANPC poate da amenzi între 10.000 și 30.000 lei.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea