Confidenţialitate

Consumatorii de curent electric care nu trimit citirea consumului primesc facturi calculate pe estimare. Reacțiile celor care au primit facturi uriașe | AUDIO

„Marele jaf” și „facturi nesimțite”. Doar două dintre sute de reacții la adresa companiilor din energie, de la clienți care s-au trezit cu facturi uriașe. În timp ce mulți consumatori sună disperați la centrele pentru relații cu clienții și încearcă să depună reclamații, alte persoane – inclusiv avocați – îndeamnă la sesizări la Protecția Consumatorului și ANRE.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Un val de astfel de situații poate fi observat pe grupurile online destinate celor care își caută chirie în București.

Situația Mariei cu o factură de 1300 de RON pentru două luni

Maria spune că a primit o factura de 1300 RON pentru lunile Iulie si August de la Enel cu un consum de 719kwh. Spune că nu are de gând să plătească și nu știe dacă acest consum este unul real pentru „un PC, un laptop, o fritueză folosită 1 data sapt (n.r. o dată pe săptămână), la fel și mașina de spălat”. Se gândește să nu fie de vină aerul condiționat, și a cerut explicații de la alte persoane.

Pragul de consum pentru a beneficia de plafonare este de 255kwH. Dacă un client nu trimite citirea consumului, primește facturile calculate pe estimare.

Iar dacă a avut anul trecut un consum peste plafonul recent stabilit, plătește întreaga factură la prețul actual.

Explicația lui Mihai Nicuț

„Pe noua ordonanță care se aplică de la 1 septembrie, se ia în calcul tot consumul mediu de anul trecut, dar doar în limita între 0 și 255 de kilowatti. Dacă în acest an clientul a consumat, într-adevăr, să zicem 260 de kilowatti luna trecută, el nu se califică la plafonare în cazul în care anul trecut media lui de consum a fost de peste 300”, a explicat pentru Europa FM redactorul șef al site-ului de știri Economica.net, Mihai Nicuț.

Situația unui alt client: 1500 de lei pentru 700 Kilowatt-oră

O altă situație: factură de 1500 de lei pentru 700 kWh consum în 2 luni de zile, iulie și august, deși clientul mai plătise o factură de 500 de lei pentru august. Soluția propusă de compania furnizoare, care a admis că a fost o eroare a firmei: plata eșalonată în două rate.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Regularizările pot crește foarte mult sumele de plată pentru electricitate. Dumitru Chisăliță: „Verificați contorul și factura pentru erori” | AUDIO