Consiliul Uiunii Europene și Parlamentul European au ajuns la un acord pentru a introduce norma de poluare EURO 7. Pentru prima dată, se vor urmări și emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Acordul va trebui să fie aprobat și adoptat în mod oficial de ambele instituții.
Prin noile norme EURO 7 se vor verifica, alături de emisiile gazelor de eşapament, și emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor, pentru a se reduce substanţele dăunătoare pentru mediu şi sănătate.
Și vehiculele electrice vor fi supuse normelor EURO 7. Se introduc astfel cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei la mașinile electrice și hibride (80% de la începutul vieții până la cinci ani sau 100.000 km și 72% până la opt ani sau 160.000 km), notează agenția dpa.
Va fi introdus și un pașaport de mediu pentru vehicule, cu informații despre performanța de mediu a mașinii la momentul înmatriculării (limitele de emisii de poluanți, emisiile de CO2, consumul de combustibil și energie electrică, autonomia electrică, durabilitatea bateriei).
Normele se vor aplică maşinilor şi camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare, iar pentru autobuze şi camioane la 48 de luni.
Uniunea Europeană a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, pentru a încuraja vânzarea mașinilor electrice.
Foto: Shutterstock
Citește și: Agenţia Europeană de Mediu: Obiectivele de mediu ale UE, dificil de atins în 6 ani | AUDIO