Monitorul prețurilor la alimente este o platformă online care permite compararea prețurilor în cazul a peste 30.000 de produse din 1700 de magazine din întreaga țară.
Inițiatorii proiectului speră ca în acest fel să încurajeze concurența, iar magazinele să ieftinească alimentele.
Deocamdată, doar marile lanțuri de magazine sunt incluse în acest proiect (8 hipermarketuri: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny, Selgros, ) dar președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a spus la Europa FM că speră să convingă și micile magazine să-și publice prețurile pe internet.
Consiliul Concurenței atrage atenția că vor fi sancțiuni dacă magazinele nu vor introduce în sistem prețul corect.
Prezent la eveniment, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Horia Constantinescu a avertizat consumatorii să nu se uite doar la preţ, ci şi la calitate.
Legislaţia europeană obligă statele membre să lanseze comparatoare de preţuri pe diverse domenii.
În România, a fost lansat întâi monitorul prețurilor la carburanți, iar acum monitorul prețurilor la alimente. Pentru aceste aplicații, Consiliul Concurenței a plătit 1,42 milioane de lei.
Următorul monitor ar prețurilor ar putea viza sectorul bancar.
Puteți accesa monitorul prețurilor la alimente aici.