Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a anunţat marţi că autoturismele care furnizează servicii de taximetrie în regim Uber nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, după ce reprezentanţi ai taximetriştilor au ameninţat cu retragerea de pe aeroport dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile Uber.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunţat marţi că firmele de taxi s-ar putea retrage, săptămâna viitoare, de pe aeroportul Henri Coandă, dacă reprezentanţii aeroportului nu vor elimina reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile Uber.
CNAB a subliniat însă că zona de preluare a pasagerilor este rezervată exclusiv taxiurilor autorizate, iar accesul acestora este gratuit.
”CNAB nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR sunt cele aferente reclamei pe care acestea şi-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 euro lunar”, se arată în comunicat.
Reprezentanţii CNAB au subliniat că firma nu are nicio relaţie contractuală cu Uber, iar spaţiul de reclamă este contractat de o agenţie media.
Potrivit COTAR, suma pe care firmele de taximetrie afiliate asociaţiei o plătesc aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru dreptul de a opera în zona aeroportului.
”Conducerea Aeroportului Henri Coandă, din Bucureşti, ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximentriştilor care operează ilegal în zona aeroportului şi permite accesul maşinilor în sistem Uber. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetăţenii români sau străini care au nevoie de transport înţeleg că Uber este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinaţie”, se arată în comunicatul COTAR.
Uber are la ora actuală peste 140.000 de utilizatori înregistraţi în România. Serviciile Uber sunt disponibile în Bucureşti, Cluj, Braşov şi Timişoara.
Ca şi în alte regiuni ale lumii, Uber nu a scăpat nici în România de acuzaţiile de concurenţă nelegală.
Cel mai grav incident a avut loc la Cluj, în luna august, unde patru şoferi Uber au fost amendaţi cu câte 25.000 de lei şi li s-au reţinut plăcuţele de înmatriculare.
Uber a acuzat atunci autorităţile de abuz şi a contestat decizia în instanţă.