După ce zborurile au fost anulate, în perioada pandemiei, multe companii aeriene nu le-au oferit călătorilor posibilitate a alege între rambursarea banilor pentru bilet și posibilitatea de a călători la o altă dată către aceeași destinație sau către alt loc propus de companie.
Majoritatea a optat pentru acordarea unui voucher, iar dreptul la rambursarea banilor fie nu a fost prezentat deloc, fie a fost mai puțin vizibil, amintește Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor care prezintă o listă cu nereguli și măsuri adoptate de Comisia Europeană.
Când pasagerii au cerut returnarea banilor, procesul a fost greoi și nu s-a respectat legislația europeană care prevede că sumele trebuie rambursate în 7 zile de la depunerea cererii.
O altă neregulă: valabilitatea unui voucher de călătorie a fost prelungită de companiile aeriene, fără acordul călătorilor. Aceștia nu au fost informați că pot cere oricând bani în locul acestui bon, fără a mai aștepta încheierea perioadei de valabilitate a voucherului.
Comisia Europeană a mai constatat că în majoritatea cazurilor în care pasagerii și-au rezervat zborurile printr-un intermediar, companiile aeriene nu au acceptat cereri directe de rambursare a banilori și au spus că responsabilitatea revine intermediarului.
Comisia Europeană cere companiilor aeriene să își îmbunătățească modul de gestionare a zborurilor anulate, iar până pe 1 septembrie să nu mai existe restanțe în rambursarea banilor pentru biletele de avion.
Florentina Mihăiță