La peste două săptămâni de la lansarea primului apel la intervenție, lansat de către organizația neguvernamentală Human Catalyst, Ministerul Educației discută, miercuri, situația adolescenților defavorizați care nu ajung să dea examenele importante.
Președintele Organizației Human Catalyst, co-autor al unui studiu despre excluziune educațională, Laura Greta Marin, a sesizat Ministerul Educației despre așa-numitul fenomen Brăila, cerând consultări și intervenții urgente.
În județul Brăila, organizația neguvernamentală a constatat că nota medie la Evaluarea națională a fost ridicată inclusiv din cauza faptului că elevii cu rezultate modeste pe parcursul anilor de studiu au fost descurajați să dea acest test astfel încât să nu afecteze prestigiul unităților școlare.
100 de organizații au preluat mesajul Human Catalyst și au cerut autorităților să trateze problema abandonului școlar cu intervenții adecvate.
Între timp, organizația Human Catalyst a sesizat inclusiv Comisia Europeană, care a răspuns că va începe o discuție cu autoritățile române, spune președintele Laura Greta Marin.
Laura Greta Marin spune că fenomenul Brăila are loc în mai multe zone din țară. Anul trecut, 30 de mii de copii care au urmat primele 8 clase nu și-au continuat studiile.