Confidenţialitate

Absența elevilor români de la examenele importante, în atenția Comisiei Europene

La peste două săptămâni de la lansarea primului apel la intervenție, lansat de către organizația neguvernamentală Human Catalyst, Ministerul Educației discută, miercuri, situația  adolescenților defavorizați care nu ajung să dea examenele importante.

Președintele  Organizației Human Catalyst, co-autor al unui studiu  despre excluziune educațională, Laura Greta Marin, a sesizat Ministerul Educației despre așa-numitul fenomen Brăila, cerând consultări și intervenții urgente.

În județul Brăila,  organizația neguvernamentală a constatat că nota medie la Evaluarea națională a fost ridicată inclusiv din cauza faptului că elevii  cu rezultate modeste pe parcursul anilor de studiu au fost descurajați să dea acest test astfel încât să nu afecteze prestigiul unităților școlare.

100 de organizații au preluat mesajul Human Catalyst și au cerut autorităților să trateze problema abandonului școlar cu intervenții adecvate.

https://www.humancatalyst.ro/ro/22-mai-2018-men-nu-raspunde-petitiei-tot-mai-multe-asociatii-si-persoane-se-alatura-demersului-nostru/

Între timp, organizația Human Catalyst a sesizat inclusiv Comisia Europeană, care a răspuns că va începe o discuție cu autoritățile române, spune președintele Laura Greta Marin.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Laura Greta Marin spune că fenomenul Brăila are loc în mai multe zone din țară. Anul trecut, 30 de mii de copii care au urmat primele 8 clase nu și-au continuat studiile.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.