Comisia Europeană a transmis TikTok o nouă solicitare prin care îi cere să răspundă în 24 de ore cu privire la informațiile dezvăluite după declasificarea unor documente SIE, MAI, SRI și STS privind campania lui Călin Georgescu desfășurată ilegal pe platforma chineză.
„Suntem îngrijorați de indicii din ce în ce mai numeroase privind o operațiune de influență online străină coordonată care vizează alegerile în curs din România, în special pe TikTok. Comisia Europeană a luat măsuri în temeiul Digital Services Act (DSA) privind TikTok”, a transmis pe platforma X vicepreședinta executivă pentru suveranitate tehnică, securitate și democrație din cadrul Comisiei Europene, Henna Virkkunen.
We are concerned about mounting indications of coordinated foreign online influence operation targeting ongoing Romanian elections, especially on TikTok.
The @EU_Commission took action under the #DigitalServicesAct issuing to TikTok.
— Henna Virkkunen (@HennaVirkkunen) December 6, 2024
Purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Thomas Regnier: „TikTok are obligația de a furniza Comisiei (n.red. – Europene) toate aceste informații în decurs de 24 de ore”
„Acesta este motivul pentru care, începând de ieri, Comisia a luat o măsură suplimentară în cadrul DSA. Comisia a trimis TikTok o altă solicitare de informare, de data aceasta cerând platformei să comenteze problemele legate de documentele declasificate de autoritățile române, precum și informațiile împărtășite și acțiunile luate de TikTok, ca urmare a acestor probleme”, a precizat purtătorului de cuvânt al Comisiei Europene, Thomas Regnier.
Purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Thomas Regnier: „TikTok trebuie să sporească resursele pentru a contracara manipularea informațiilor înainte de alegerile din weekendul care urmează”
„TikTok are obligația de a furniza Comisiei (n.red. – Europene) toate aceste informații în decurs de 24 de ore. De ce un termen-limită atât de scurt? Tocmai pentru că TikTok trebuie să sporească resursele pentru a contracara manipularea informațiilor înainte de alegerile din weekendul care urmează”, a mai transmis purtătorului de cuvânt al Comisiei Europene.
O parte din conturile de TikTok create încă din 2016 și folosite în campania lui Călin Geogrescu au devenit active în campania electorală dinaintea primului tur al alegerilor prezidențiale
Serviciul Român de Informații a transmis că mai multe conturi de TikTok folosite în campania lui Călin Georgescu au fost create încă din 2016, deși TikTok a fost disponibilă în Europa din 2018. Explicația: Acestea au fost preluate și integrate la nivelul aplicației TikTok după ce compania a cumpărat platforma Musical.ly în 2017. O parte din aceste conturi au devenit active în perioada campaniei electorale dinaintea primului tur al alegerilor prezidențiale.
Sursa foto: Shutterstock