Confidenţialitate

CNAS: Suprasolicitarea platformei afectează funcționarea sistemului informatic al cardului de sănătate

Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate anunță că problemele apărute în funcționarea sistemului informatic al cardului de sănătate sunt cauzate de o suprasolicitare a platformei, iar astfel de disfuncționalități mai pot apărea zile aceastea, însă medicii pot lucra în continuare offline pentru a oferi consultații și a elibera rețete.

Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Adrian Gheorghe a spus, la Europa FM, că sunt doar cazuri izolate situațiile în care în sistemul informatic al cardului de sănătate, unii pacienți apar ca fiind decedați.

Au fost remediate foarte uțor prin simpla reîncercare a validării sau printr-o repornire a echipamentului, deci nu este vorba decât de niște situații punctuale și uzolate. Dacă un pacient din județul X apare ca decedat, în urma multiplelor încercări și validări, situația se confirmă, pe de-o parte furnizorul să raporteze situația, de exemplu medicul să raporteze situația la adresa de suport, pe de altă parte, pacientul se poate adresa Casei de Asigurări de Sănătate în evidența cărei aeste luat, în niciun caz nu ste vorba de a pune oamenii pe drumuri, de a dovedi că sunt vii.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

De altfel, situația fost semnalată recent la Europa FM de președinta Asociației Medicilor de Familie din București și Ilfov Sandra Alexiu:

În momentul în care unitatea de management este indisponibilă, apar câteva erori constant, aceea că mulți pacienți apar decedați în sistem, sau nu se validează rețetele sau nu poți să activezi un card de asigurare nou.

Din acest motiv, în momentul în care investighezi sistemul de sănătate și sistemul de avertizare, îți spune că pacientul figurează ca decedat, asta este o eroare, eroarea asta pe mine mă împiedică să fac această rețetă.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

Președintele CNAS spune că atunci când apar blocaje în funcționarea sistemului informatic, medicii nu trebuie să aștepte un comunicat oficial din partea Casei de Sănătate pentru a putea prescrie în continuare rețete:

Raportarea în sistem offline poate fi folosită și toți furnizorii știu că pot face asta, deoarece este o procedură reglementată și nu are nevoie de un comunicat din partea CNAS pentru a transmite că este posibilă folosirea modului offline.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 Despre problemele apărute în funcționarea sistemului informatic al cardului de sănătate, șeful CNAS, Adrian Gheorghe spune că sunt cauzate de o suprasolicitare a platformei informatice, fiind o perioadă în care furnizorii încarcă raportările lunare. Potrivit CNAS, astfel de disfuncționalități mai pot apărea în perioada următoare, deoarece este un sistem învechit care procesează greu cantitatea mare de informații.