Confidenţialitate

CNADNR, reorganizată

CNADNR a fost spartă în două noi companii.

Una dintre ele, Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), se va ocupa exclusiv de proiectarea și construcţia de noi drumuri.

Restul se transformă în CNAIR, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, al cărei rol va fi  închiderea actualelor şantiere şi întreţinerea drumurilor.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a declarat că noua companie CNIR va începe să funcţioneze efectiv anul viitor.

CNIR va face şi unele lucrări în regie proprie şi va încasa lunar de la CNAIR 15% din rovignetă şi din tarifele de trecere a podurilor. CNAIR va prelua toate drepturile şi obligaţiile CNADNR, care reies din contractele deja încheiate şi din litigiile aflate în desfăşurare.

Pricipalul motiv pentru care CNADRN a fost reorganizată este întârzierea realizării proiectelor de infrastructură finanţate din fonduri europene.

De altfel, situaţia de la CNADNR a fost una dintre cauzele schimbării fostului ministru al Transporturilor, Dan Costescu.

Activitatea CNADNR este în vizorul procurorilor anticorupţie şi a corpului de control al premierului, din cauza mai multor suspiciuni legate de nereguli.