Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) va sesiza Comisia Europeană în ce priveşte platforma TikTok după rezulatele primului tur al alegerilor prezidenţiale. Sunt suspiciuni legate de modul în care candidatul independent Călin Georgescu și-a făcut campanie pe această platformă, încălcând regulile asumate de TikTok.
Mircea Toma, membru al CNA: Ceea ce s-a întâmplat în România are amploarea unui risc sistemic. A fost răsturnată ordinea firească a mecanismelor electorale
„E vorba despre nerespectarea obligațiilor privind evaluarea riscurilor sistemice. Ceea ce s-a întâmplat în România are amploarea unui risc sistemic. A fost răsturnată ordinea firească a mecanismelor electorale prin apariția unui actor care sare de la două sau trei procente la 20 și plus de procente în câteva săptămâni, într-un mod care semnalează faptul că în spatele acestui salt există niște mecanisme speciale, care țin de platforma utilizată. TikTokul a fost identificat”, a declarat Mircea Toma, membru al CNA.
L-am întrebat pe Mircea Toma care ar putea fi efectul sesizării Comisiei Europene.
Mircea Toma, membru al CNA: TikTok a declarat că nu permite publicitate politică plătită, or platforma a permis promovarea indirectă a mesajelor politice prin influenceri, fără etichetarea adecvată
„Noi invităm autoritatea Comisiei Europene să solicite TikTok: 1. să evalueze ceea ce s-a întâmplat și 2. să prevină riscurile unei reapariții. Sunt două mari încălcări: TikTok a declarat că nu permite publicitate politică plătită, or platforma a permis promovarea indirectă a mesajelor politice prin influenceri, fără etichetarea adecvată. Și 2: nu a asigurat transparența necesară pentru identificarea sponsorilor sau surselor de conținut electoral. Acestea apar prin multiplicare în cascadă. Nu știi cine a fost emitentul”, a explicat Mircea Toma.
Sursa foto: Inquam Photos / Ovidiu Dumitru Matiu