Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) va recomanda posturilor de radio şi de televiziune ca în data de 28 septembrie, de Ziua Internaţională a Dreptului de a Şti, să difuzeze două spoturi, realizate şi finanţate din bugetul Ministerului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic (MCPDC), conform Legii 544/ 2001 privind liberul acces la informare publică.
Cele două spoturi ale campaniei “Dreptul tău de a şti” lansată de MCPDC au fost prezentate în faţa CNA de ministrul Violeta Alexandru.
Clipurile au fost finanţate din buget propriu. Fiecare are o durată de două minute. Primul prezintă paşii prin care cineva poate solicita informaţii, iar al doilea îl ghidează pe cetăţean cum să lupte în instanţă pentru dreptul lui la informare.
Membrii CNA i-au explicat ministrului Violeta Alexandru că spoturile sunt totusi prea lungi
Recomandarea lui Florin Gabrea a fost ca la finalul filmului, enunţul ”dreptul de a şti” să fie înlocuit: ”Vă fac o propunere: invitaţia de la sfârşiul spotului să fie mai percutantă. Eu aş spune: «Ai dreptul să ştii!» Şi aş adăuga: «Informează-te!»”.
”Găsiţi o formulă pentru televiziune”, a fost recomandarea membrilor Consiliului.
Ministerul a luat cunoştinţă de recomandările şi va face unele mici modificări. Cele două spoturi pot fi vizionat pe site-ul MCPDC.