Într-un mesaj postat pe Facebook, Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică atrage atenţia că clienţii eMAG sunt vizaţi, în această perioadă, de două campanii de tip #scam.
Potrivit experţilor CERT-RO, prima dintre campanii încearcă să convingă utilizatorii să ofere date personale, date de logare sau date bancare. Vizitatorilor unui site care permite convertirea online a conţinutului video şi care intră de pe o adresă IP din România, li se afişează o nouă pagină, care copiază identitatea vizuală a eMAG.
“Mesajul, într-o limbă română aproximativă, atenţionează utilizatorul că ar putea câştiga un laptop, smartphone sau o tabletă, dacă parcurge anumiţi paşi într-o campanie de fidelizare eMAG. După ce selectează tipul de dispozitiv folosit, utilizatorul este redirecţionat către o altă pagină care permite alegerea unui ‘cadou’. Aici trebuie să introducă datele unui cont (nu se specifică ce cont, astfel că victimele pot oferi din greşeală datele contului eMAG, Samsung sau Apple, în funcţie de selecţie şi de intuiţia fiecăruia). Ultimul pas îl constituie redirecţionarea către o nouă pagină, unde potenţialelor victime li se cere să introducă datele cardului”, potrivit CERT-RO.
A doua campanie urmează aceeaşi schemă a voucherelor-cadou (200, 350 sau 500 de lei) oferite clienţilor, în schimbul introducerii unor date.
“Verificaţi mereu sursa link-urilor primite sau a reclamelor accesate. Reţineţi faptul că astfel de concursuri sau promoţii sunt active exclusiv pe canalele oficiale ale brand-urilor respective (site sau paginile oficiale de social media). Dacă mai întâlniţi astfel de tentative de fraudă, notificaţi CERT-RO via e-mai sau social media. Dacă aţi suferit pagube financiare, anunţaţi cât mai repede banca despre problemă şi depuneţi o plângere la Poliţia Română”, este recomandarea Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică.