Transportatorii români nu vor mai fi obligați să se întoarcă la fiecare două luni la sediul central al companiei. Prevederea a fost anulată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene. Întoarcerea camioanelor la fiecare opt săptămâni ar fi crescut numărtul emisiilor de dioxid de carbon.
Camioanele ar fi fost obligate să se întoarcă la fiecare două luni în țara de origine – așa suna una dintre prevederile Pachetului de Mobilitate adoptat de Uniunea Europenă. Obligația a fost una dintre cele mai criticate de transportatorii români.
Numărul de curse goale generează un număr mare de emisii de dioxid de carbon. Ca să revină în țara de origine, aproximativ 1000 de camioane ar fi traversat zilnic drumurile europene și ar fi așteptat la frontieră fără nici o justificare.
România, Lituania, Bulgaria, Cipru, Ungaria, Malta și Polonia au contestat prevederea în instanță. Astfel, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a anulat această obligație din Pachetul de Mobilitate.
Imediat după aprobarea acestuia, un studiu KPMG estima pierderi de aproximativ 4 miliarde și jumătate de euro pentru firmele românești și riscul de relocare a afacerii.
România este pe locul 8 ca piață de transport în Uniunea Europeană.
Potrivit datelor oficiale, transportul rutier generează aproximativ 5% din produsul intern brut al țării.
Sursa foto: Shutterstock