La 15 ani de la ruperea podului peste Argeş de la Grădiştea, Ministerul Transporturilor încearcă, din nou, să refacă linia de cale ferată istorică directă dintre capitală şi Giurgiu, prima cale ferată din Ţara Românească.
În 2005, podul vechi s-a prăbuşit din cauza unor inundaţii, iar de atunci, niciunul dintre miniştrii Transporturilor, nici măcar Ludovic Orban, nu a reuşit să înceapă lucrările. Acum, CFR a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor atât la modernizarea căii ferate cât la podul peste Argeş de la Grădiştea.
Între două şi trei ore durează acum să parcurgi cu trenul distanţa de aproximativ 60 de kilometri de la Bucureşti la Giugiu, de doua ori mai mult decât cu maşina. Mai mult chiar decât acum 101 ani, când englezii au inaugurat calea ferată care lega România de Sudul Europei.
Şi asta din cauza unui podului vechi, lovit de viituri. Lângă el, există încă de dinainte de Revoluţie un pod nou, însă odată cu era Ceauşescu, au dispărut de pe şantierul de la Grădiştea şi constructorii.
Din podul vechi, s-a furat masiv – a povestit la Europa FM primarul comunei Comana, Aurel Enache:
Ministerul Transporturilor estimează că modernizarea liniei ferate București Nord -Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră” va costa aproape 100 de milioane de euro, iar banii sunt asiguraţi de Uniunea Europeană, gratuit.
Constructorii care se angajează să facă lucrarea vor fi anunţaţi peste două luni.
Primarul Comunei Comana este optimist pentru că – spune el – de pregătirea licitaţiei s-a ocupat un giugiuvean, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc:
În acest moment, majoritatea navetiştiolor din judeţul Giurgiu ajung la muncă în Capitală cu maşinile. Puţini mai aleg trenul şi asta doar pentru că este mai ieftin. Pentru a prinde personalul de Bucureşti, se trezesc în toiul nopţii.