Confidenţialitate

Ce să faci în caz de pană dacă ai luat un cui în cauciuc (P)

Deși nu este de dorit, totuși se mai poate întâmpla ca un cui să ajungă bine înfipt într-o anvelopă. Nu este caz de panică atâta timp cât cuiul este înfipt în calea de rulare. Din fericire există soluții destul de la îndemână care să vă ajute să scăpați de o astfel de situație neplăcută.

Cea mai simplă și sigură metodă pe care o recomandăm este să înlocuiți roata cu cea de rezervă și să opriți la o vulcanizare să reparați anvelopa defectă. Dacă nu aveți roată de rezervă există soluția kitului de pană. Totuși ar fi de preferat o altă variantă, aceea a șnurului de cauciuc. Există destul de multe locuri de unde puteți achiziționa un kit de reparație cu șnur de cauciuc. Acesta vă permite să reparați rapid anvelopa, chiar pe marginea drumului. Dar trebuie luate în calcul câteva aspecte.

În primul rând, imediat ce ați sesizat că aveți o pierdere de presiune, trageți pe dreapta acolo unde este sigur. Rulajul pe pană pe distanțe lungi va duce la deteriorarea iremediabilă a anvelopei (inclusiv anvelope de iarnă). În plus, vă expuneți unui risc major de accident.

Kitul de pană cu șnur de cauciuc conține câteva elemente, dar nu vă va fi deloc de folos dacă nu aveți în mașină și un cutter cu o lamă mai solidă și un clește (sau patent) și, mai ales, un compresor portabil care să vă ajute să restabiliți presiunea corectă în anvelopă.

Pentru început, identificați care este anvelopa defectă și găsiți locul unde este cuiul înfipt în ea. Dacă este una dintre roțile de pe față, atunci nici nu va trebui să vă chinuiți să dați jos roata de pe mașină. Bracați volanul astfel încât partea afectată să fie vizibilă și accesibilă.

Kitul de reparații trebuie să conțină o unealtă gen tirbușon cu un mâner din plastic, tip T. Partea metalică a sculei are spre partea din față, dinspre vârf, o gaură prin care să puteți trece unul dintre șnururile de cauciuc pentru reparații.

Pasul 1 este să pregătiți scula și să ungeți partea metalică stil tirbușon cu soluția furnizată în kitul de pană. Imediat după ce ați scos cu cleștele cuiul, introduceți cu putere unealta prin gaura lăsată de cui. Efectuați câteva mișcări energice de du-te-vino. Acestea au rolul de a pili și forma o gaură perfect rotundă.

Pasul 2: pregătiți scula cu tirbușon și gaură de trecere a șnurului. Ungeți șnurul cu soluția din kit și treceți-l prin gaură (ca ața prin acul de cusut) având grijă ca ambele capete ale șnurului să fie egale. Imediat ce scoateți scula cu care ați finisat gaura din anvelopă, introduceți scula cu șnur, până la capăt dacă se poate. Ulterior, trageți cu putere afară. În mod normal, acea ureche va tăia șnurul și astfel cele două bucăți rămase vor acoperi gaura.

La final, cu ajutorul unui cutter, tăiați excesul de material care a rămas după ce ați scos „tirbușonul cu ureche” din gaură. Dacă nu-l aveți cum să-l tăiați, stați liniștiți pentru că excesul se va toci foarte repede.

Ultimul pas este de a folosi compresorul și a umfla roata la presiunea recomandată de producătorul mașinii. Totuși, dacă aveți dubii, ar trebui să vă opriți la prima vulcanizare și să verificați etanșeitatea anvelopei și să refaceți presiunea dacă este cazul.

Teoretic, o astfel de reparație ar trebui să reziste câteva zeci de mii de kilometri, prin urmare nu ar trebui să vă faceți griji. Dar, dacă cauciucul are un profil mai mic de 5 mm, poate că ar fi mai bine să o schimbați împreună cu perechea sa.