Cineva a calculat cât te costă să semnalizezi, iar auto-bild.ro îl citează.
În esenţă, toată energia de la bordul maşinii, când motorul merge, vine de la alternator, care e învârtit de motor, care merge pe benzină. Cu cât ai mai mulţi consumatori la bord, cu atât consumi mai mult combustibil.
Calculul, mai jos:
– Distanţa înainte de care un autovehicul trebuie să semnalizeze intenţia de schimbare a direcţiei este de 50m (în oraş)
– Un autovehicul ce se deplasează cu 35-40km/h în trafic va parcurge distanţa de 50m în aproximativ 5 secunde.
– În 5 secunde, un bec de semnalizare va sta aprins timp de 2.5s.
– Un bec de semnalizare frontal/spate are, aproximativ, 30W. Unul lateral are vreo 10W. Total – un bec în faţă, unul pe lateral, unul în spate: 70W.
– Un consum de 70W/h înseamnă 0.04W în 2.5 secunde de funcţionare.
– Un litru de benzină are un conţinut energetic total de 8.6KW.
– Eficienţa unui motor termic este de aproximativ 25-30% – Asta înseamnă că 70-75% din energia combustibilului este risipită sub formă de căldură.
– Un alternator de maşină are o eficienţă de 70-80%.
– Combinând eficienţa motorului cu eficienţa alternatorului, rezultă o eficienţă totală, la ieşirea din alternator, de 14%.
– 0.04W sunt conţinuţi în 0.04 mililitri de benzină.
– Luând şi eficienţa de 14% în calcul, rezultă că pentru obţinerea a 0.04W este nevoie de aproximativ 0.028 mililitri de benzină. Adică
– La un preţ de 6.4 lei/litru, o semnalizare regulamentară, de 50 de metri, îl costă pe şofer 0.018 bani.
Dar becul are şi el un preţ şi e garantat vreo 200 de ore. Asta înseamnă vreo 288.000 de semnalizări. Să zicem 200.000. Să mai zicem că un bec costă 20 de lei. Asta înseamnă 0.01 bani costul uzării becului în sine la semnalizare.
– Costul final este de 0.03 bani pe fiecare semnalizare regulamentară.
Deci 3 bani la 10 curbe sau schimbări de direcţie.