Casa de Comerţ Unirea, proiectul lui Petre Daea, revine cu un proiect prin care încearcă să ducă micii producători în parcările hypermarketurilor. Compania – înfiinţată în 2019 – a eșuat în retail, dar în această toamnă a încheiat contracte cu peste 50 cooperative şi producători agricoli, pentru livrarea a peste 140 de tone de produse agroalimentare.
În 2019, Petre Daea inaugura „Brânzăria” de la Sibiu și apoi primul magazin din Bucureşti, cu toată gama de produse româneşti atestate tradiţional.
„Scrumbie românească, de Dunăre. Cărniță la garniță să mănânce și bucureșteanul să nu mai trebuiască să se deplaseze o jumătate de țară ca să găsească. Păsări de curte, tote ouăle sunt de curte”, spune un vânzător.
„Excepțional, toate produsele românești au acest gust formidabil”, spune ministrul Agriculturii, Petre Daea.
Ministrul promitea atunci deschiderea a zeci de astfel de magazine în toată țara.
„Până la sfârșitul anului, ne-am făcut planul să avem în fiecare județ, în fiecare capitală de județ un magazin. Continuăm la Craiova, la Slatina”, adaugă Petre Daea.
Acest lucru nu s-a mai întâmplat, iar după numai un an au fost închise și cele două magazine – din Capitală și Sibiu. Motivul? S-au găsit nereguli, iar activitatea nu era rentabilă.
Acum, compania deţinută de Ministerul Agriculturii negociază cu reprezentanţii retailerilor pentru a le pune la dispoziţie producătorilor români spaţii din parcări, astfel încât aceștia să-și vândă direct, singuri, produsele.
Casa Unirea anunță ca a încheiat deja astfel de parteneriate cu Metro, Carrefour şi Penny, şi ca urmeaza Kaufland şi Profi.
Sursa foto: Shutterstock