Confidenţialitate

Care au fost cele mai populare modele SH de mașini din România în 2020

Preferințele clienților de mașini second hand din România sunt în continuare axate pe mașinile germane, în parte datorită confortului oferit și a imaginii dar și a prețurilor relativ mici de achiziție chiar dacă în unele cazuri întreținerea se poate dovedi nu tocmai ieftină.

carVertical a efectuat un studiu detaliat al rapoartelor generate în baza de date, alcătuind un top 5 al celor mai populare modele analizate pe site în România.

Prin intermediul acestei platforme, persoanele interesate de o anumită mașină second-hand pot introduce seria de caroserie (VIN) a acesteia și afla informații valoroase, cum ar fi kilometrajul înregistrat oficial în service-uri autorizate și/sau în cadrul inspecțiilor periodice, posibilele daune și costurile de reparație, defecte comune, specificații detaliate (listă de echipamente în funcție de disponibilitatea acesteia) și multe altele.

Datele obținute în cadrul acestui studiu arată anumite mașini ca fiind în topul căutărilor, dar acest fapt nu înseamnă că acele modele sunt și cele mai cumpărate sau populare din România.

Rezultatele prezentate aici reflectă interesul față de aceste modele de mașini listate pe site-urile de vânzări la mâna a doua.

În cadrul acestei analize au fost luate în calcul peste 500.000 de rapoarte unice efectuate pe site în perioada ianuarie 2020 – decembrie 2020.

 

Top 5 modele auto populare în România

 

Acest clasament este efectuat de carVertical în funcție de procentul de rapoarte efectuate pentru un anumit model din totalul de rapoarte de verificare generate pe site în România.

Volkswagen Passat – 6,44% din toate rapoartele

 Passat-ul se numără printre cele mai populare mașini din România încă din anii ’90, modelele din anii 2009, 2010 și 2016 fiind cele mai frecvent analizate pe carVertical.

Generațiile B6 (2005-2010) și B7 (2010-2015) sunt la mare căutare datorită abundenței de piese disponibile, confortului și „etichetei” de mașină adaptată atât condusului urban cât și extraurban.

Cu trecerea timpului, aceste mașini au început să aibă probleme și pe partea de caroserie, cu numeroase puncte predispuse coroziunii, mai ales în generația B6.

Generația B8 (2015-) pare a fi mai fiabilă, însă este dificil să tragem concluzii deoarece este o mașină relativ recent lansată pe piață.

Atenție la exemplarele de Volkswagen Passat de culoare bej/crem cu proveniență Germania deoarece acestea sunt adesea folosite drept mașini de taxi.

Volkswagen Golf – 5,28% din toate rapoartele

 VW Golf este hatchback-ul etalon pentru majoritatea clienților care își doresc o compactă încăpătoare și versatilă. O mare parte dintre rapoartele realizate sunt pentru mașini fabricate în perioada 2008-2010.

Golf V (2003-2010) a avut diverse probleme mai grave sau mai puțin grave, în funcție de motorizare și cutia de viteze aleasă.

Motoarele FSI aspirate tind să fie lipsite de putere și pot consuma ulei în cantități mari, în vreme ce 2.0 TDI a avut mai multe defecte cauzate de injectoare și altele.

Pe piața SH majoritare sunt 1.4 FSI, 1.6 FSI, 1.9 TDI împreună cu exemplarele mai rare TSI și 2.0 TDI.

Golf VI (2008-2013) este o compactă ergonomică și evoluată în comparație cu Golf VI deși împarte numeroase elemente cu acesta.

Problemele sale bine-cunoscute sunt la cutiile DSG, la distribuțiile pe lanț ale motoarelor TSI, cu precădere 1.2 TSI și durata de viață scurtă a lui 1.4 TSI 160 cp cu turbocompresor și compresor mecanic.

Audi A4 – 4,43% din toate rapoartele

 Generațiile B7 și B8 ale lui Audi A4 sunt foarte populare și pe străzile din România, cel mai frecvent analizate fiind exemplarele din anii 2009, 2010 și 2013.

Audi A4 B7 este recunoscută în rândul pasionaților brandului ca fiind mai fiabilă decât succesoarea sa, A4 B8.

Problemele acestei generații sunt comune cu cele ale Golfului V împreună cu alte aspecte specifice, cum ar fi compresoarele de aer condiționat care pot ceda în timp.

Audi A4 B8 are o ofertă de motorizări mai redusă față de predecesorul său dar aduce un plus de modernitate întregii mașini.

BMW Seria 3 – 4,27% din toate rapoartele

Rapoartele cele mai numeroase au fost create pentru autovehicule fabricate în perioada 2005-2007.

Apărut în 1997 și retras în 2006 odată cu apariția lui E90, a fost gândit ca un sedan compact și elegant, scopul acestuia nefiind întrecerile ilegale sau drifturile.

Ca orice mașină mai veche de 10 ani, E46 are după caz probleme cu rugina, consumul de ulei în cazul motoarelor pe benzină și diverse probleme pe partea de admisie și nu numai în cazul propulsoarelor Diesel.

Generația E90 (2004-2013) tinde să fie mai „sobră”, o mașină mai matură, mai sigură și mai bine echipată.

Mașinile mai „accesibile”, mai ales cele căutate în țara noastră, sunt dotate cu motoare diesel de 2.0l, de preferință cod motor M47, fabricat între 2005 și 2007.

BMW Seria 5 – 3,66% din toate rapoartele

 BMW Seria 5 F10 a apărut în 2009 ca succesor al E60-ului, promițând un plus de confort, fiabilitate și modernitate. Exemplarele cele mai analizate sunt fabricate între 2010 și 2012.

Această generație există în diverse caroserii, sedanul este denumit F10, break-ul F11 (Touring), varianta Gran Turismo F07, existând și un F18 fabricat pentru piața chineză, având ampatamentul mărit.

Există o varietate de motorizări atât diesel cât și pe benzină, inclusiv o variantă hibridă. În țara noastră sunt mai frecvente motorizările diesel datorită fiabilității și consumului.

Problemele comune ale acestei generații sunt în general suspensia pe puntea spate (dacă modelul ales este dotat cu perne de aer), suspensia adaptivă și lanțurile de distribuție în cazul modelelor 518d și 520d (motoarele diesel în 4 cilindri cod N47D20).