În momentul în care fumătorii trec pe lângă anumite panouri publicitare instalate în Stockholm, capitala Suediei, panourile publicitare încep ‘să tuşească’.
Un lanţ farmaceutic suedez a plătit o campanie publicitară, cu scopul de a încuraja fumătorii să se lase de acest obicei. La prima vedere, panourile publicitare speciale, amplasate mai ales în faţa staţiilor de metrou, prezintă fotografia unui model cunoscut.
În momentul în care un fumător stă în apropiere sau se plimbă prin faţa panoului cu ţigara aprinsă, modelul se mişcă brusc şi începe să tuşească, în mod evident deranjat de fumul de ţigară.
După câteva reprize de tuse, imaginea de pe panou se schimbă din nou, oferind publicului o gamă variată de produse farmaceutice destinate celor care vor să se lase de fumat.
Agenţia publicitară care a realizat campania antifumat, a reuşit crearea acestui efect prin instalarea în panoul publicitar a mai multor detectoare de fum.
Primul loc ales pentru amplasarea acestor panouri a fost Piaţa Odenplan din Stockholm, un loc binecunoscut pentru numărul mare de fumători. Agenţia a filmat reacţiile fumătorilor – unii au fost extrem de surprinşi, alţii au izbucnit pur şi simplu în râs -, iar rezultatul a fost postat online .
„Scopul nostru a fost să deschidem discuţia despre acest subiect, să documentăm şi să înregistrăm reacţiile, să încurajăm populaţia să ducă o viaţă sănătoasă. Reacţiile au fost în mare parte pozitive”, a declarat Fredrik Kullberg, director de marketing al agenției.
Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, peste 20% dintre suedezii cu vârste peste 15 ani fumează. De asemenea, tutunul de mestecat este extrem de popular în Suedia. Este a doua oară în mai puţin de două luni în care firma Akestam Holst atrage atenţia lumii întregi.
În luna decembrie 2016, agenţia publicitară a realizat o campanie pentru o firmă de mobilă , redenumind piesele de mobilier cu numele celor mai obişnuite nelinişti şi griji ale omului.