Confidenţialitate

Călin Georgescu și-a creat un cont nou de TikTok după ce platforma a luat măsuri pentru a limita dezinformarea din campania candidatului | AUDIO

Călin Georgescu își continuă campania agresivă pe TikTok. Și-a creat un nou cont pe platforma chinezească, pentru că pierduse foarte multă audiență după ce compania a luat măsuri pentru a limita dezinformarea. Într-o singură zi, a obținut 4,5 milioane de vizualizări – o „rețetă” dezvăluită recent de site-ul de investigații  „Snoop”. În spate, se află o ramificație complexă de conturi care îi furnizează aprecieri și vizualizări.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Cu audiență prăbușită după măsurile luate de TikTok, Căin Georgescu și-a creat duminică, alt cont. Un singur clip adunase în câteva ore 4,5 milioane de vizualizări, 562,4 mii de aprecieri și peste 44.000 comentarii.

Care e mecanismul: numeroase profiluri false, care nu publică fotografii și videoclipuri, ci doar republică mesajele video ale lui Călin Georgescu. Practic, o rețea de boți naște „curentul” subteran, iar apoi boții le fac loc oamenilor reali. Audiența umană este captată de un videoclip „viral” –  a explicat pentru Snoop Andrei Bușe, specialist marketing digital și securitate cibernetică.

Reprezentanții TikTok au fost audiați în Parlamentul European în legătură cu suspiciunile privind influențarea primului tur al alegerilor prezidențiale din România. Aceștia au negat că ar fi favorizat candidatul Călin Georgescu, dar au admis că au luat bani deși candidatul nu și-a marcat mesajele ca fiind politice.

Totul începe prin crearea de adrese de e-mail pe site-uri care generează e-mailuri temporare, valabile suficient de mult timp pentru a permite crearea unui cont pe TikTok. Se creează nume false, românești și, cu ajutorul unor coduri scrise de programatori, se trec barierele care dovedesc faptul că utilizatorul este om. Astfel, conturile sunt create automat și un soft alege videoclipuri în baza unor cuvinte cheie.

Mai multe publicații de investigație au prezentat metodele diverse prin care numele lui Călin Georgescu a fost împins pe rețele precum TikTok, Facebook sau Telegram. O anchetă Snoop a prezentat în deteliu o rețea ​​de sute de publicații, influenceri și reclame finanțate cu bani de la Moscova, care propagă dezinformare și teorii conspiraționiste în peisajul media din România de cel puțin opt ani.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Citește și: Patriarhia Română: ÎPS Teodosie va fi cercetat în următoarea ședință a Sfântului Sinod după afirmațiile controversate pe care le-a făcut despre Călin Georgescu şi Vladimir Putin