Chioşcurile de ziare din Franța denunță inegalităţile dintre bărbaţi şi femei.
Cotidianul Libération este vândut mai scump pentru bărbaţi astăzi pentru a atrage simbolic atenţia asupra diferenţelor salariale între cele două sexe, relatează AFP.
“În pofida legii, diferenţa salarială între bărbaţi şi femei este în continuare de 25% în Franţa”-scrie cotidianul pe prima pagină.
Libération s-a inspirat din demersul iniţiat de numărul din martie al unei reviste canadiene, Maclean’s.
Ziarul are două prime pagini distincte, în funcţie de sexul cumpărătorului: o primă pagină cu pictograma “bărbat” şi menţiunea “Pentru bărbaţi 2 euro 50” şi o altă primă pagină – “Pentru femei 2 euro, preţ normal“. ”
Iniţial, Libération a vrut, mai degrabă să facă un gest faţă de femei: un preţ mai mic, 1,50 euro. Dar părea să fie ceva caritabil”, scrie cotidianul în paginile sale din interior
Prim-ministrul, Edouard Philippe, şi-a afişat ambiţia de a atinge “cât mai curând posibil” egalitatea salarială bărbaţi-femei “în fapte”, nu în “declaraţii frumoase”, cu prilejul prezentării unui nou plan de guvernare aseară. Potrivit proiectului guvernamental, companiile de peste 50 de salariaţi care prezintă diferenţe “nejustificate” salariale între bărbaţi şi femei vor fi sancţionate începând din 2022 cu o penalitate financiară care poate ajunge până la 1% din masa lor salarială.
Legea franceză funcționează de 45 de ani sub principiul “la muncă egală, salariu egal”. Totuşi rata diferenţei salariale bărbaţi-femei este de 9%. La modul general, această disproporție depăşeşte 25%, în special pentru că normele de muncă parţială sunt efectuate în mare parte de femei.