Curtea de Apel Bucureşti a respins definitiv, marţi, contestaţia lui Mario Iorgulescu, autor al unui accident rutier mortal, împotriva deciziei Tribunalului Bucureşti, care a emis un nou mandat de arestare preventivă pe numele său.
‘În temeiul art. 425 ind. 1 alin. 7 pct. 1 lit. b rap. la art. 204 din Codul de procedură penală, respinge, ca nefondată, contestaţia formulată de inculpatul Gino-Mario Iorgulescu împotriva încheierii din camera de consiliu de la data de 15 mai, pronunţată de judecătorul de drepturi şi libertăţi al Tribunalului Bucureşti – Secţia I Penală în Dosarul nr.4406/3/2020, în ceea ce priveşte dispoziţia de admitere a propunerii de arestare preventivă şi de luare a acestei măsuri faţă de inculpat.(…) Definitivă’, se arată în minuta deciziei.
Pe 15 mai, Tribunalul Bucureşti a decis ca Mario Iorgulescu să fie arestat preventiv, pe o perioadă de 30 de zile, de la data încarcerării, în condiţiile în care fiul preşedintelui LPF ar fi internat într-o clinică din Italia.
La începutul lunii martie, Tribunalul Bucureşti a mai emis un mandat pe numele lui Iorgulescu, decizie care a fost anulată de Curtea de Apel Bucureşti pe motiv că nu au fost respectate acte de procedură.
Mario Iorgulescu este urmărit penal pentru omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe.
În septembrie 2019, Iorgulescu a produs un grav accident auto, fiind sub influenţa alcoolului şi a drogurilor.
Procurorii notează că, la data de 8 septembrie 2019, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, intenţionând să se deplaseze din satul Gulia, comuna Tărtăşeşti, spre un club din Parcul Herăstrău, Mario Iorgulescu a condus un autoturism marca Aston Martin model DBS, cu o viteză ce depăşea cu mult viteza legală de 50 km/h în localitate, şi a pătruns pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecţia dintre Şos. Chitilei şi str. Teodor Neagoe.
Anchetatorii explică faptul că Mario Iorgulescu a accelerat până la 162 de km/h, în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, după care a urcat maşina cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism marca Audi, condus de un bărbat, care a decedat pe loc.
Conform procurorilor, din momentul în care a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului, Mario Iorgulescu nu a acţionat frâna, iar în momentul coliziunii pedala de acceleraţie era apăsată la maximum.
Mario Iorgulescu a fost grav rănit în urma accidentului, el fiind transportat pentru a primi îngrijiri medicale la o clinică din Italia, însă procurorii consideră că el se sustrage urmăririi penale.
- Adriana Sârbu