Membrii fan-clubului Eurovision din Suedia se declară îngrijorați pentru imaginea pe care o va transmite țara lor având în vedere că bugetul de 20 de milioane de dolari este cel mai mic din 2007 încoace.
Această diminuare presupune o campanie de promovare mult redusă -AUDIO.
Organizatorii vor să facă economie și în privința sistemului de lumini ce va fi folosit la competiția din mai și să sadă costurile pentru cazarea concurenților.
Eurovision 2013 se va desfășura la Malmo, un orășel cu o populaţie de 300.000 de locuitori.
De la bugetul local va fi alocată suma de 4 milioane de dolari pentru activităţi conexe.
În ultimii ani, țările organizatoare s-au luat la întrecere: cine are cel mai mare ecran LED și cele mai multe camere video, remarcă producătorul suedez al concursului Euroviosion, citat de Wall Street Journal.
Spre exemplu, pentru ediția din 2012, Azerbaidjanul a cheltuit 45 de milioane de dolari , plus 100 de milioane de dolari pentru construirea unei săli de spectacole.
Tot ca urmare a măsurilor de austeritate, patru țări – Bosnia-Herţegovina, Polonia, Portugalia şi Slovacia – au renunţat să mai participe la competiţia de anul acesta.
Finala Eurovision 2012 a avut o audienţă record de aproximativ 70 de milioane de telespectatori.