Cartierele bucureștene Colentina și Pantelimon au rămas fără apă caldă, anunță RADET. Totul se întâmplă din cauza reviziei făcute la CET Sud dar și fiindcă RADET nu mai are bani pentru reparații și revizii la rețeaua de transport și distribuție.
Pe de altă parte, ELCEN contrazice informațiile oferite reprezentanții Regiei și susține că oprirea celor 75 de puncte termice din sectorul 2 al Capitalei a fost una voluntară, fără să existe o avarie în sistem.
RADET susține că bucureștenii din Colentina și Pantelimon au rămas fără apă caldă după ce, săptămâna trecută, ELCEN a oprit functionarea CET Sud pentru revizii. Sectorul 2 este, așadar, cel mai afectat, pentru ca nu există capacitatea de acoperire a consumatorilor din aceasta zonă.
Reprezentanții RADET spun că apa caldă a fost oprită miercuri, iar această situație se poate repeta oricând și în alte zone ale Bucureștiului.
COMUNICATUL RADET:
”Locuitorii zonelor Colentina şi Pantelimon din Sectorul 2 al Capitalei au rămas de miercuri fără apă caldă din cauza parametrilor necorespunzători ai acesteia. Acest lucru este urmare a faptului că nu există banii necesari pentru efectuarea reparaţiilor şi reviziilor la reţeaua de transport şi distribuţie. Situaţia opririi furnizării apei calde intervine după ce, în cursul săptămânii trecute, ELCEN a oprit funcţionarea CET Sud pentru efectuarea lucrărilor anuale de revizie. Alimentarea consumatorilor deserviţi de către această centrală, respectiv locuitorii sectoarelor 2, 3 şi 4, a fost preluată prin manevre în sistem, de CET Vest şi CET Progresu. Dintre cele 3 sectoare afectate de oprirea CET SUD, sectorul 2 este cel mai afectat, pentru că nu există capacitatea de acoperire a consumatorilor din această zonă. Ambele centrale sunt situate la distanţe mari faţă de Sectorul 2 şi, în acest sens s-a dispus oprirea unui număr de 75 de puncte termice. În cazul în care nu s-ar fi luat aceasta decizie, pe ţeava de apa caldă, cetaţenii ar fi primit apă rece.”, anunță RADET.
Reprezentanții regiei își cer scuze.
„Ne cerem scuze consumatorilor din zonele afectate pentru disconfortul creat şi îi asigurăm că RADET face eforturi susţinute pentru reluarea imediată a furnizării apei calde către bucureşteni. Semnalăm că această situaţie se poate repeta oricând şi în alte zone ale Bucureştiului”, potrivit comunicatului.
După apariția acestor informații, ELCEN a trimis un comunicat în care contrazice cele prezentate.
Reprezentanții Electrocentrale București afirmă că nu există nicio avarie în sistem și că pot asigura orice comandă a RADET, în parametrii comandați de regie.
Amintim, RADET este în pragul falimentului, din cauza datoriilor uriase catre ELECN.
In 2013, Guvernul a aprobat prin memorandum fuziunea RADET cu ELCEN, pentru stingerea datoriilor, insa acest lucru nu s-a concretizat.