Până acum, de Black Friday 2019 s-au cumpărat produse foarte diverse, inclusiv cazane de țuică profesionale, bijuterii cu diamante, pachete turistice, haine de blană naturală sau automatizări pentru porți batante.
Perioada de Black Friday 2019 (14-17 noiembrie 2019) a însemnat pentru cele peste 700 magazine online înscrise în platforma de afiliere 2Performant creșteri pe toți indicatorii importanți: 41.000 vânzări online (15.3% creștere față de 2018) în valoare totală de 2.56 milioane EUR (creștere de 20.4% față de 2018). În urma acestor vânzări, afiliații au primit comisioane de 158.240 EUR, cu 30.3% mai mult decât anul trecut.
Cele mai multe vânzări s-au înregistrat în categoriile Cărți, Filme & Muzică, Fashion și Electro IT&C. Însă, a crescut foarte mult numărul comenzilor din categoriile Beauty (108%), Casă & Grădină (69.5%) și Produse pentru Animale (47%) comparativ cu anul trecut.
Cea mai mare vânzare online, în valoare de 29,198.5 LEI, a constat din 4 obiective foto și 3 blitzuri Nikon, comandă plasată pe site-ul shop.yellowstore.ro. Pe locurile 2 și 3 se situează tot coșuri multiple de camere și accesorii foto (21,820.5 LEI plus TVA, respectiv 20,862.3 LEI plus TVA), vânzări generate pentru f64.
Cel mai scump televizor cumpărat a fost un QLED Samsung de 208 cm, în valoare de 12.176 LEI plus TVA, vândut de Evomag, care a beneficiat de o reducere de 40%.
Coșul mediu de cumpărături al românilor de Black Friday s-a ridicat la aproximativ 300 de lei
Comanda medie a fost de 295.4 LEI plus TVA, în creștere cu 4.4% față de 2018 – 358.3 LEI plus TVA pe desktop și 253.7 LEI plus TVA pe mobil.
„Observăm că, pe categoriile cu produse cu valori foarte mari, această discrepanţă între desktop și mobil este şi mai mare (Electro IT și Casă & Grădină). Asta ne spune că în continuare românii preferă să vadă toate detaliile şi specificaţiile unui produs de pe un ecran mare înainte de a face o achiziţie de valoare mare.
Rata de conversie a crescut și ea cu aproape 13% față de 2018 (de la 1.95% la 2.22%), semn că piața de e-commerce, respectiv cea de afiliere, se maturizează. Asta înseamnă că reclamele pe care le fac afiliații pentru magazinele online sunt din ce în ce mai relevante pentru publicul țintă”, a precizat Dorin Boerescu, CEO 2Performant Network .
Potrivit unui comunicat transmis Europa FM, este primul an în care s-a cumpărat mai mult de pe mobil, atât ca număr de comenzi, cât și ca procent din valoarea totală a comenzilor.