Confidenţialitate

Bebe Lucas, afectat de sindromul down – imaginea unei mărci de hrană pentru nou-născuți

În Statele Unite, în premieră, un copil afectat de sindromul DOWN va fi imaginea unei celebre mărci de hrană pentru copii. Lucas, cum îl cheamă pe băiat, are un aspect fizic aparte. Compania a explicat alegerea sa: este o bună ocazie de a lupta cu discriminarea și de a informa persoanele care nu cunosc acest sindrom.

Îi place să se joace, să râdă şi adoră să-i facă pe ceilalţi să râdă – așa îl prezintă părinții pe Lucas Warren, în vârstă de 1 an, din oraşul Dalton, Georgia.

El a fost ales în urma unui concurs – cu 140.000 de candidaturi depuse – imaginea companiei Gerber în 2018, o marcă de hrană și echipamente pentru bebluși, inclusiv biberoane și jucării. Filială a Nestlé de 11 ani, marca Gerber este, însă, cunoscută de americani de peste 9 decenii.

Iorgu Ianuși:

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Lucas, noua imagine folosită de marca Gerber pentru a-și promova produsele, suferă de trisomia 21, boală congenitală, cauzată de cele mai multe ori de existența unui cromozom supranumerar care se adauga la cea a 21-a pereche de cromozomi. La naștere, copii afectați au ochii mai depărtați comparativ cu resul bebelușilor. Handicapul mintal este prezent în toate cazurile, dar mulți pot fi instruiți, pot scrie și citi. Fetele sunt fecunde dar băieții, sterili.

Logoul Gerber are, la rândul ei, o poveste interesantă. Este un bebeluș simpatic – o fetiță veselă și bine hrănită. Respectiva fetiță…are acum 92 de ani.

O prietenă o desenase în 1927 și a depus desenul la concursul organizat de această companie….și a câștigat.