Numărul celor care merg la cinematograf a ajuns la nivelul de dinainte de pandemie – arată Barometrul de Consum Cultural pe 2023. În premieră, acest studiu prezintă o analiză pe tema distribuției și consumului de filme în afara celor de la televiziuni. Una dintre concluzii este că a crescut cu peste 50% numărul celor care văd filme acasă pe diferite platforme.
Ideea de a vedea un film la televizor – care era înainte de ’89 printre foarte puținele surse pentru seriale și filme artistice – este tot mai puțin populară. Românii se întorc în cinematografe. 34% dintre respondenți au mers la cinematograf cel puțin o dată în 2023, procentul fiind apropiat de cifrele premergătoare pandemiei, însă doar 10% sunt consumatori fideli de filme la cinematograf. Pe de altă parte, aproximativ 14% dintre respondenți au vizionat un film la un festival cel puțin o dată în 2023.
Însă, cea mai mare creștere este la cei care accesează platforme de streaming pentru a viziona filme – 53% dintre respondenți. În timp ce 50% din gospodăriile din România sunt abonate la diferite platforme.
Conform Barometrului de Consum Cultural, profilul consumatorului de filme în cinematograf este total diferit de cel al consumatorului de filme distribuite prin televiziuni sau platforme de streaming.
Iar modificarea practicilor de consum de film este legată nu doar de dezvoltarea tehnologiilor, ci și de schimbări în stilul de viață. Barometrul de Consum Cultural 2023 se bazează pe un sondaj de opinie realizat de 1035 de persoane, cu o eroare maximă de +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
Sursa foto: Shutterstock