Campanie electorală… pe bani grei! O anchetă Snoop și ActiveWatch a scos la iveală sumele plătite de diverse partide la televiziuni, radio și în presa scrisă pentru promovare în campania pentru alegerile europarlamentare, desfășurată în perioada mai-iunie. Spre exemplu… AUR și PNL au dat peste trei milioane de euro unui post tv, într-o singură lună. Vorbim de bani publici, partidele primind finanțare și putând utiliza diverse sume în promovare. Publicul însă nu a fost înștiințat că emisiunile sunt contra cost.
Investigația Snoop și ActiveWatch evidențiază cum au fost folosiți banii publici pentru publicitatea partidelor.
Campion în promovarea la TV, radio și presa scrisă a fost partidul PNL. Liberalii au plătit peste 15 milioane lei într-o singură lună, urmați de cei de la PSD, cu peste 13 milioane lei.
AUR a plătit însă peste 10 milioane de lei unei singure televiziuni, în luna de campanie, iar Alianța Dreapta Unită a cotizat cu peste patru milioane de lei la două televiziuni.
Partidele au cheltuit până la 400.000 de euro pentru o singură emisiune, mai mult decât o mașină de lux. De exemplu, pentru o emisiune la postul Realitatea, AUR a plătit aproape… cât un Ferrari. Alte partide au dat posturilor TV echivalentul unui Mercedes G Klasse sau unui Lamborghini Urus.
În campania electorală pentru alegerile europarlamentare, televiziunile au încasat aproape 9 milioane de euro de la partide, arată datele oficiale raportate la Autoritatea Electorală Permanentă.
Sursa foto: Shutterstock