Confidenţialitate

Câți bani au plătit partidele la televiziuni, radio și în presa scrisă pentru promovare în campania electorală pentru alegerile europarlamentare | AUDIO

Campanie electorală… pe bani grei! O anchetă Snoop și ActiveWatch a scos la iveală sumele plătite de diverse partide la televiziuni, radio și în presa scrisă pentru promovare în campania pentru alegerile europarlamentare, desfășurată în perioada mai-iunie. Spre exemplu… AUR și PNL au dat peste trei milioane de euro unui post tv, într-o singură lună. Vorbim de bani publici, partidele primind finanțare și putând utiliza diverse sume în promovare. Publicul însă nu a fost înștiințat că emisiunile sunt contra cost.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Investigația Snoop și ActiveWatch evidențiază cum au fost folosiți banii publici pentru publicitatea partidelor.

Campion în promovarea la TV, radio și presa scrisă a fost partidul PNL. Liberalii au plătit peste 15 milioane lei într-o singură lună, urmați de cei de la PSD, cu peste 13 milioane lei.

AUR a plătit însă peste 10 milioane de lei unei singure televiziuni, în luna de campanie, iar Alianța Dreapta Unită a cotizat cu peste patru milioane de lei la două televiziuni.

Partidele au cheltuit până la 400.000 de euro pentru o singură emisiune, mai mult decât o mașină de lux. De exemplu, pentru o emisiune la postul Realitatea, AUR a plătit aproape… cât un Ferrari. Alte partide au dat posturilor TV echivalentul unui Mercedes G Klasse sau unui Lamborghini Urus.

În campania electorală pentru alegerile europarlamentare, televiziunile au încasat aproape 9 milioane de euro de la partide, arată datele oficiale raportate la Autoritatea Electorală Permanentă.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Care este salariul unui parlamentar român? Aproape 800 de lei, diurna pentru fiecare zi cu ședință în plen | AUDIO