Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi anunță printr-un comunicat de presă că pe 27 a adresat un set de întrebări cu privire la modul de organizare al examenelor de Bacalaureat și Evaluare Națională. Administrația Prezidențială a redirecționat Memoriul către Ministerul Educației, pentru a fi elaborat răspunsul atât pentru USLIP IAȘI, cât și pentru Președinție.
Cadrele didactice spun că au trecut două saptamani si nu au primit încă niciun răspuns.
Iată întrebările profesorilor pentru autorități:
1. Când vor primi cele două instituții “replica” la cele 15 întrebări?
Pe 7 mai 2020 la un post de televiziune central ați venit cu următoarele “clarificări” cu privire la perioada de pregătire din iunie (2-12 iunie), dar și la modul în care se vor desfășura examenele de absolvire.
2. Cum vom reuși să organizăm elevii în grupe de câte 10 din 20 în 20 de minute pentru a intra în școală? Aceștia nu pot fi “programați” să vină nici în numărul stabilit și nici în intervalul orar precizat.
3. Acolo unde avem școli mari care au câteva sute de absolvenți, care va fi intervalul în care va intra prima grupă și ultima? În analiza făcută de către noi ar putea fi între 6 și 10 ore între prima și ultima grupă.
4. Ați făcut precizarea la un post național de televiziune că elevii se vor spăla pe mâini imediat după intrarea în școală. În unitățile în care nu există apă curentă (aproximativ 1700 la nivel național), unde se vor spăla aceștia pe mâini? Sau ne gândim, probabil că elevii se vor “spăla pe mâini” de spălatul pe mâini, pe strămoșescul principiu românesc că “merge și așa”?
5. Cum vor rezista elevii și profesorii cu mască pe față minimum 2 ore la 30°?
6. La școlile care au toaleta în curte (aproximativ 1700) deplasarea către acestea cum se va face? Vor fi gândite “tuneluri” direct spre WC-uri?
7. Cum vom găsi la nivelul întregii țări circa 10.000 de “cadre medicale” care să organizeze triajul epidemiologic al elevilor? Sunt sute de localități ce nu dispun de niciun fel de cadru medical.
8. Cum vom proceda dacă o mare parte dintre elevi vor decide să nu participe la cursurile de pregătire din iunie? Cei care nu vor veni și în special cei ce nu dispun de mijloace tehnice (aproximativ 30.000 dintre absolvenții de clasa a VIII-a și a XII-a) pentru a continua pregătirea, vor intra nepregătiți în examene?
9. Care credeți că va fi gradul de promovabilitate în contextul prezentat?
10. Cum vom proceda cu elevii și profesorii (asimptomatici, neinfectați și infectați depistați) pe care îi regăsim în numeroasele zone în carantină (orașe întregi, sate, cartiere)?
11. Ați mai “aruncat” în spațiul public ideea ca probele de “aptitudini” pentru Bacalaureat să fie susținute online. Cum vor putea fi date de către miile de elevi care nu au internet, laptopuri sau tablete?
12. Dacă totuși veți reuși să transmiteți și către elevii defavorizați tablete, cum credeți că se vor descurca cei care nu au abilități formate să folosească aceste instrumente?