Confidenţialitate

Avansează lucrările la podul peste Dunăre de la Brăila

Avansează lucrările pentru ridicarea celui mai spectaculos pod peste Dunăre din istoria recentă a României. Se apropie de finalizare cele două turnuri care vor susține prin cabluri cele peste 20.000 de tone ale viitorului pod peste Dunăre de la Brăila.

Betonarea pentru Turnul dinspre Brăila s-a finalizat la data de 22 decembrie 2020 la cota 186 de metri, iar partea superioară va fi betonată monolit. În următoarele două săptămâni vor fi ridicate grinzile de rigidizare, potrivit datelor comunicate de CNAIR.

Pentru Turnul de pe malul tulcean, în apropiere de Jijila, betonarea a ajuns în 7 ianuarie la cota +162,5 metri, iar ritmul turnărilor este de circa 2 metri / 24 de ore.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri.

La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.

Lucrările au o valoare totală de 2,3 miliarde lei (500 milioane euro) incluzând şi drumurile de acces, finanţare obţinută în mare parte din fonduri europene prin Programul Operaţional Infras­tructură Mare, dar şi din bugetul de stat. Potrivit planurilor prezentate în vara anului trecut, proiectul este împărţit în drumul principal Brăila-Jijila (judeţul Tulcea) şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. Drumul principal va avea o lungime de 19 km, iar drumul de legătură Smârdan-Măcin va avea peste 4 km. Vor fi construite şi două viaducte de acces, fiecare cu o lungime de 90 metri.

FOTO: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere