Directorul Complexului Energetic (CE) Oltenia, Daniel Burlan, confirmat marți seară că autoutilitara implicată în accidentul de la Cariera Jilţ Sud nu era omologată pentru transportul persoanelor, ci era destinată transportului de marfă.
Acesta susține că transportul în cariere se face cu astfel de autovehicule care au o capacitate de 9 persoane.
El a adăugat că şoferul nu era angajat al companiei, ci al unei firme prestatoare.
Întrebat de jurnaliști despre de măsurile anunțate de ministrul Virgil Popescu iată ce a răspuns directorul Complexului Energetic (CE) Oltenia, Daniel Burlan:
„Am înțeles că a cerut demiterea sucursalei celor care conduc în lanț această activitate minieră. Probabil că în urma cercetării de către Inspecția Muncii am înțeles că va veni și Corpul de control al ministrului. În urma acestei cercetări probabil că se vor stabili și alte persoane vinovate, deficiențe constatate.”
Directorul CE Oltenia a adăugat că familiile victimelor vor primi ajutoare financiare de câte 40.000 de lei.
Vă reamintim, 3 morți și 12 răniți este bilanțul accidentului de muncă produs în cariera de cărbune Jilț Sud care aparține Complexului Energetic Oltenia.
25 de mineri au fost implicați în acest accident, după ce mașina cu care erau transportați, a lovit un pod și s-a răstrunat în carieră, iar angajații au fost prinși sub autovehicul. Muncitorii terminaseră schimbul I și se îndreptau spre exploatare pentru a ieși din tură.
Din cauza nămoalelor din carieră, tancheta cu care au fost transportați, a alunecat, a lovit podul și s-a răstrunat. Vorbim de un autovehicul care transportă marfă și în care nu ar încăpea decât maxim 8 persoane, dar în care au fost înghesuite 25.
Trei angajați, un lăcătuș mecanic, un electrician și seful de formație au decedat, iar alți 12 au fost răniți și au fost transportați la mai multe spitale din Gorj și din afara județului.