S-a împlinit un an de când Curtea Supremă a decis că ridicarea de pe străzi a mașinilor este ilegală în absența unei legislații centrale care să nu permită autorităților locale să abuzeze de obligația de a ridica mașinile parcate neregulamentar sau care împiedică traficul.
Înainte de asta, niște ani buni, în București, dar și în alte orașe ale țării, cetățenii s-au confruntat cu dubioase proceduri prin care mașinile de pe străzi erau ridicate fără prezența unui polițist de la Rutieră, care fusese înlocuit cu un polițist local, în baza unei decizii a consiliilor locale ce autoriza firme private să presteze acest serviciu public contra unor tarife exorbitante.
Plătite evident de hoțul-păgubaș căruia i se ridicase mașina. Este aberant să crezi, de exemplu, că ridicarea unei mașini și transportarea ei la un loc de depozitare poate costă 5-600 de lei, cum era în București, bani pe care îi plăteai pe lângă amenda consistentă pentru încălcarea Codului Rutier.
Aşa că, la vremea respectivă, decizia Curții Supreme a fost primită de mulți cu bucurie.