Autoritățile din județele Constanța și Tulcea fac front comun și cer guvernanților să elimine, la trecerea peste Dunăre, taxa de pod pentru locuitorii din Dobrogea. Taxa este considerată discriminatorie atât pentru persoanele fizice cât și pentru agenții economici din această zonă a României.
Proiectul de lege privind eliminarea taxei de pod pentru dobrogeni, inițiat de deputatul PNL de Constanța, Bogdan Huțucă, este blocat în parlament. Președintele CJ Constanța, liberalul Mihai Lupu, este cel mai inverșunat susținător al anulării acestei taxe:
„E o discriminare a cetățenilor Dobrogei față de toți cetățenii României și, indiferent cine este la guvernare, indiferent cine gândește că ar fi mare problemă economică pentru România, dreptul la libertate și mobilitate este îngrădit prin faptul că eu trebuie să plătesc să ies și să intru din Dobrogea”.
Mihai Lupu și-a găsit aliat în persona președintelui CJ Tulcea, social democratul Horia Teodorescu:
„Taxa de pod anulată pentru locuitori, atât din Tulcea cât și din Constanța, categoric că este susținută și de mine. Mai departe, cred, susținută și de toți parlamentarii”.
Peste 175 milioane de lei ar obține CNAIR-ul din taxa de pod, susține deputatul Bogdan Huțucă:
„Ea se numește taxa de pod dar să nu vă gândiți că sunt cheltuiți pentru repararea podului. Nu, sunt cheltuiți pentru repararea tuturor șoselelor din România”.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu nu contestă că banii se duc la CNAIR.
„Nu mi-ar displăcea eliminarea acestei taxe. Dar eu nu pot să privez, în acest moment, CNAIR-ul de 30 și ceva de milioane (euro). Aștept propuneri de la colegii de alianță, că am văzut că sunt foarte activi pe acest subiect și să imi spună de unde luăm banii”.
Variante de noi surse financiare pentru ministerul Transporturilor sunt chiar în proiectul de legea care însă este blocat în parlament, iar pentru dezbaterea în plen este nevoie de consens politic, spun inițiatorii legii.
Foto: Shutterstock