Dislexia este o tulburare de învăţare care are la bază o disfuncţie neurologică ce împiedică dezvoltarea capacităţii de a citi și de a scrie. Potrivit estimărilor, între 5 și 12% din populația europeană este afectată de dislexie. În România, datele oficiale arată că avem cu dislexie 3 din 20 de elevi de școală primară, dintre care peste 6.000 sunt doar în București.
Copiii care au tulburări de învățare nu reușesc să țină pasul cu ceilalți, iar tendința printre colegi este să îi izoleze, agravând și mai mult problemele.
Pentru a veni în sprijinul copiilor cu dislexie, Centrul Edulier și Europa FM lansează o serie de audiobooks special gândite pentru aceștia. Pentru început, poveștile sunt disponibile pe europafm.ro cât și pe dificultatideinvatare.ro, urmând ca în perioada următoare ele să poată fi folosite pe suporturi multiple în toate centrele unde copiii cu dislexie primesc ajutor pentru a depăși aceste dificultăți și a-și atinge cu adevărat potențialul.
Primele 14 scurte poezii și povești pentru copiii cu dislexie au fost citite de Cristiana Ionescu, fondatoarea Centrului Edulier și de Andrea Stoica, fondatoarea SCIKiDS Romania. Poveștile pentru copiii cu dislexie sunt scrise de Carmen Tiderle și Cristiana Ionescu.
Broaște de Carmen Tiderle
Chiloții de Carmen Tiderle
Cochilia de Carmen Tiderle
De ce Plouă? de Carmen Tiderle
Forța Gravitațională de Carmen Tiderle
F, S, V, N… de Carmen Tiderle
Iepurașul de Paște de Carmen Tiderle
Kiki și Dixy, Monștrii din mașina de spălat de Cristiana Ionescu
La locul lor de Carmen Tiderle
Lampa lui Aladin de Carmen Tiderle
O să citesc de Carmen Tiderle
Pupat de Carmen Tiderle
Secretul Vieții de Carmen Tiderle
În schelet în cabinet de Carmen Tiderle
Scopul Centrului Edulier este să-i ajute pe copiii cu dificultăți de învățare– scris, citit, calculat, memorat- să își atingă potențialul în educație, prin oferirea accesului la evaluare de specialitate, învățare personalizată și servicii de suport.
Dacă primesc sprijin adecvat și întelegere, copiii cu dificultăți de învățare pot trece mai ușor peste stările de descurajare și de anxietate, le crește stima de sine și reușesc cu ușurință să îndeplinească cerințele școlare.