Confidenţialitate

Au intrat în vigoare noile norme UE privind protecția consumatorilor

Aceste noi norme nu vor proteja consumatorii de comercianții necinstiți și de escrocherii online, decât dacă sunt implementate în mod strict, avertizează oficialii europeni.

Țările membre ale blocului comunitar au 2 ani ca să transpună acesta directivă în dreptul național.

Noile norme vor asigura, printre altele, o mai mare transparență a piețelor online: va deveni mai clar dacă produsele sunt vândute de un comerciant sau de o persoană fizică, iar recenziile false vor fi interzise.

În plus, vânzătorii nu vor putea să promoveze în mod fals reduceri de preț.

Noile reguli prevăd compensații pentru cei care cad pradă practicilor comerciale neloiale.

Atunci când fac căutări online, consumatorii vor fi informați în mod clar când un comerciant a plătit pentru a apărea în rezultatele căutării.

Noile norme introduc, de asemenea, mai multă flexibilitate în ceea ce privește modul în care comercianții pot comunica cu consumatorii, permițându-le acestora să folosească formulare online sau chat-uri în locul email-urilor, cu condiția ca respectivii consumatori să poată urmări comunicările lor cu comercianții.

În România, Protecţia Consumatorilor anunța în noiembrie anul trecut, că vrea să extindă definiţia operatorului economic pentru a include persoane fizice obişnuite care comercializează produse pe platforme online ca “OLX” sau “Okazii”, după cum arăta un proiect de ordonanţă de urgenţă aflat în dezbatere publică.