Timpii de așteptare la punctele de intrare și ieșire din țară vor crește, anunță Poliția de Frontieră.
Pe de o parte, intră în vigoare reguli mai stricte privind controlul pasagerilor, impuse anul trecut, de Parlamentul European și Consiliul Europei prin modificarea Codului Frontierelor Schengen. Potrivit acestor modificări, atât minorii, cât și adulții vor fi verificați suplimentar.
Pe de altă parte, se apropie sărbătorile de Paști, iar traficul va fi mult mai mare decât de obicei.
Pentru a evita staționarea prelungită în vămi, Poliția de Frontiară recomandă folosirea tuturor punctelor terestre de intrare și ieșire.
Personalul și aparatura au fost suplimentare în toate vămile.
În plus, spune purtătorul de cuvânt, Poliția de Frontieră a realizat și o aplicație, actualizată în timp real, care anunță cât de aglomerată este o vamă sau alta. Aceasta poate fi accesată aici.
Bazele de date în care se vor efectua verificări includ Sistemul de Informații Schengen, baza de date a Interpolului privind documentele de călătorie furate și pierdute, precum și bazele de date naționale. Verificările permit statelor membre să se asigure că persoanele respective nu reprezintă o amenințare pentru ordinea publică, securitatea internă sau sănătatea publică, în scopul îmbunătățirii securității Uniunii Europene și a cetățenilor acesteia.
Această obligație se aplică pentru toate frontierele externe (aeriene, maritime și terestre), atât la intrare, cât și la ieșire, precum și pentru frontierele interne ale statelor membre pentru care nu s-a luat încă decizia privind eliminarea controalelor la frontierele lor interne.
În prezent, comparativ cu anii 2001-2002, traficul de pasageri a crescut cu peste 280%, iar cel al mijloacelor de transport cu peste 300%, capacitatea fiind limitată de numărul tonetelor de control dispuse pe fiecare sens de trecere a frontierei.
Timpul pentru efectuarea controlului de către polițiștii de frontieră asupra camioanelor este de 10-15 minute/camion. În funcție de tipul de frontieră (internă sau externă), la acești timpi, se mai adaugă și cei necesari efectuării controlului celorlalte autorități – Direcția Generală a Vămilor, Autoritatea Sanitar Veterinară, C.N.A.I.R, Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală, Autoritatea Naţională Fitosanitară.
Având in vedere subdimensionarea infrastructurii in comparatie cu traficul existent in prezent, la frontierele externe capacitatea medie de procesare pe ambele sensuri, este de 200 de camioane/24 de ore.