Astra, firmă aflată în insolvență, este compania de asigurări cu cele mai multe plângeri de la clienţi.
Potrivit unei analize a Ziarului Financiar, asigurătorii mari au consemnat în primele șapte luni ale anului aproximativ 6.200 de reclamaţii.
Companiile Astra Asigurări, Asirom şi Euroins au strâns în primele şapte luni ale acestui an peste 3.500 de petiţii şi reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi, adică mai mult de jumătate din totalul plângerilor formulate împotriva celor mai mari nouă companii din piaţa asigurărilor generale.
Cele mai multe petiţii au fost înregistrate de Astra Asigurări. Compania, controlată de omul de afaceri Dan Adamescu, care se află în administrare specială, a strâns aproximativ 1.500 de plângeri în primele şapte luni ale anului. Astra este fruntaşă şi la numărul de reclamaţii întemeiate, 70% din plângerile formulate de clienţi fiind fondate, subliniază jurnaliștii Ziarului financiar.
Cotidianul mai notează că situaţia petiţiilor totale înregistrate de Astra în perioada ianuarie-iulie este asemănătoare cu cea din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă numărul reclamaţiilor întemeiate pare să aibă o ascensiune mai rapidă. Astfel, dacă la sfârşitul anului trecut asigurătorul a raportat circa 1.500 de plângeri justificate, la finalul lunii iulie numărul acestora s-a apropiat de 1.100.