Asociaţia Pro Infrastructură atrage atenția asupra problemelor pe care le întâmpină, la momentul actual, Autostrada Transilvania.
“Visăm cu ochii deschişi la inaugurare la sfârşitul lui 2023, doar dacă statul va rezolva urgent blocajele majore şi birocraţia”, transmite ONG-ul.
“Autostrada Transilvania: superbă, dar cu un munte de probleme (…) Constructorul este mobilizat excepţional, progresul fiind vizibil la fiecare 7-10 zile. Se lucrează efectiv pe toate planurile, zi-lumină, de la piloţi foraţi la terasamente, de la săpături la elevaţii. Din păcate, poezia se opreşte aici, entuziasmul fiind tăiat de lista de blocaje majore”, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură.
CNAIR întârzie să aprobe două schimbări de soluţii tehnice la Nădăşelu (viaduct în aval prin cimitir) şi zona Topa Mică (tunel cut&cover).
”În nodul Zimbor, situl arheologic Sutor încă nu este descărcat. Fără acest pas vom deschide… un nou muzeu de autostradă! Apropo, tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului va fi… tot muzeu dacă nu se găseşte o soluţie birocratică pentru executarea unei conexiuni la Poarta Sălajului ori Românaşi”, adaugă reprezentanţii asociației.
“Mai avem. Alunecări mai puţin grave cu duiumul, le-am pierdut şirul. Păduri care trebuie tăiate unde vom afla cum va sta terenul când se va intra cu excavatoarele sub ele. Şi, pur şi simplu, volumul enorm de muncă. Concluzia? Visăm cu ochii deschişi la inaugurare la sfârşitul lui 2023, DOAR DACĂ statul va rezolva urgent blocajele majore şi birocraţia, DACĂ dealurile vor colabora şi se vor stabiliza într-un final şi DACĂ antreprenorul îşi va menţine tonusul excelent de până acum când toate problemele amintite îi vor eroda profitul şi lichidităţile”, conchide ONG-ul.
FOTO: Facebook.com/proinfrastructura