Este vorba despre orele pe care cadrele didactice le pot susține pentru ca elevii să recupereze materia pierdută în ultimul an, de pandemie.
Ministerul Educației a stabilit că mama sau tatăl elevilor trebuie să ceară efectuarea acestor ore, începând de joi, dar președinte Asociației Părinților consideră că elevii ar fi trebuit ca, mai întâi, să fie evaluați, pentru a se ști cât au de recuperat.
Ordinului ministrului Educației prevede că, până 2 martie, adică până marți, părinții trebuie să depună la școli cereri pentru ca profesorii să-i ajute pe elevi să recupereze materia pierdută sau neasimilată sufficient.
Mai mult, elevii, respectiv școlile, trebui să prezinte „documente justificative”. Elevii că nu au avut acces sau au avut acces deficitar la școala online, iar școlile să vină cu lista cu elevii corigenți la sfârșitul semestrului I sau care au situația neîncheiată la cel puțin o disciplină.
Președintele Asociației Părinților, Iulian Cristache, spune că Ministerul Educației a procedat exact pe dos față de cum ar fi fost logic:
„Nu mi se pare absolut deloc normal, părerea părintelui trebuia să fie cerută după evaluarea copilului. Dacă se constata că acel copil are nevoie de educație remedială, da, atunci nu puteai să intri în acest program decât cu acceptul părintelui, dar nu-l pui pe părinte, care nu știe la ce nivel se află copilul. Practic, părintele să-l evalueze înaintea profesorului, ceea ce în unele cazuri este posibil, dar în altele, în mediul rural unde unii dintre părinți nu știu nivelul de pregătire, consideră că proprii copii au nivelul de competențe dobândit la nivel mediu sau peste mediu, ceea ce nu corespunde.”
Cadrele didactice sunt plătite pentru fiecare oră lucrată suplimentar cu elevii.
Pe 5 martie, inspectoratele școlare vor stabili în ce școli se vor face orele remediale în cadrul Programului „Școala după școală“.
- Anca Grădinaru