O companie de publicitate cu legături în Rusia a direcționat milioane de euro în ultimii ani către diferite site-uri cu articole extremiste și către influenceri conspiraționiști. O investigație a jurnaliștilor de la SNOOP arată că, doar în ultima lună, reclamele acestei companii au avut peste 440 de milioane de afișări. Printre postări: articole conspiraționiste și reclame la leacuri băbești.
În mai 2021, o investigație comună a mai multor publicații internaționale, a descoperit că în spatele companiei de publicitate AdNow este rusoaica Yulia Serebryanskaya, membră în aparatul de propagandă al Kremlinului.
Modelul de business al AdNow implică o aplicație instalată pe un site de știri. Aceasta permite afișarea diverselor tipuri de reclame către utilizatorii de internet. Aceștia nu știu cine le trimite acea reclamă, de ce apare pe un site anume și nici ce date personale îi ia din calculator sau telefon.
Potrivit investigatiei SNOOP, peste 2 milioane de euro au fost direcționați în ultimii 8 ani de AdNow către site-urile unor televiziuni din România, către influenceri conspiraționiști și publicații cu conținut de extremă dreapta. Pe aceste site-uri apăreau reclame pentru tratamente naturiste care îi încurajau pe oameni să renunțe la rețetele medicilor și care încurajau neîncrederea în medicina tradițională. Alte reclame conduceau si spre site-uri clonă ale unor publicații reale.
Potrivit unui angajat AdNow din România, compania se dezice de ruși si spune că funcționează pe o companie înregistrată în Bulgaria, deținută de un cetățean georgian.
Sursa foto: Shutterstock