Este vorba despre proiectul pilot “Digitax“.
Platorma va fi testată iniţial de către angajaţii primăriei, iar din ianuarie 2018 va fi accesibilă cetăţenilor.
Interfața Digitax este asemănătoare WhatsApp-ului sau Facebook-ului şi permite funcţionarilor să schimbe documente atât între ei, cât şi cu cetăţenii.
Totodată, facilitează comunicarea directă a cetăţeanului cu funcţionarul fară a fi necesară deplasarea la sediul instituţiei.
Totodată, există şi funcţia de notificări care anunţă contribuabilul de fiecare dată când trebuie să plătească o taxă, astfel încât să fie evitate penalizările.
Primul modul Digitax lansat este cel al Direcţiei Venituri.
Aradul a făcut paşi concreţi în direcţia digitalizării acestui domeniu, odată cu introducerea sistemului online de plată a taxelor şi impozitelor locale.
Sistemul lansat în 2009 a cunoscut o creştere constantă a numărului de utilizatori: de la 1000 în primul an, la peste 7500 anul trecut.
Programul Digitax pe de o parte va reduce cheltuielile instituțiilor publice cu infrastructura hardware, va reduce volumul de muncă al funcţionarilor şi va permite soluţionare într-un timp mai scurt a solicitărilor contribuabililor.
Şi tot anul viitor Digitax va lansa şi alte module pentru direcţiile: Urbanism, Asistenţă Socială şi Poliţia Locală.
Platforma urmează să fie implementată în perioada octombrie – decembrie 2017 în Arad, Sectoarele Bucureştiului, Ploieşti, Iaşi, Piatra Neamţ.
Foto: Facebook Primăria Municipiului Arad