În total au fost 2700 de apeluri. Bătrânii nu vor să se mai simtă singuri și caută informații despre beneficiile pe care le pot avea.
”Putem să vorbim despre sentimentul de singurătate, pe de o parte, dar și de nevoia de a accesa un anumit tip de serviciu și absența informației despre serviciul respectiv: centre pentru persoane vârstnice, centre rezidențiale, centre de zi. Sunt, practic, locuri în care ei pot merge să își petreacă timpul liber.
Aș putea să mă gândesc la oportunități de voluntariat pe care ei le au în comunitate, să întrebe ce pot și ei să facă.” ne-a declarat Directorul Executiv al Fundației Principesa Margareta a României, Mugurel Mărgărit Enescu.
Cei care le răspund vârstiniclor la telefon au cursuri absolvite de asistență socială dar și voluntari care țin legătura cu bătrânii.
”Colegele mele au experiență în lucrul cu persoanele vârstince. Lor li s-au alăturat în timp și o seamă de voluntari. Un număr important de vârstnici, chiar 145 după ultimele noastre calcule, au solicitat să fie reapelați, să se păstreze o legătură permanentă cu ei. Și atunci am adus voluntar oameni care au vrut să se alăture acestui proiect ca să îi reapeleze pe acești vârstnici, să se creeze această legătură.” ne-a mai spus Mugurel Mărgărit Enescu.
Telefonul Vârstnicului este 0800 460 001, linie telefonică gratuită, care răspunde nevoilor tuturor vârstnicilor din România.