În anul 2019 au fost portate 958.821 de numere de telefon, din care 93% (895.083) sunt numere de telefonie mobilă, și doar 63.738 sunt numere de telefonie fixă, potrivit unui comunicat de presă, remis vineri, de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
Media lunară de portări aferentă anului 2019 este în ușoară creștere față de anul anterior, de la 77.543 în 2018 la 79.902 de portări. În lunile mai, decembrie și ianuarie s-au portat cele mai multe numere: 89.584, 88.317, respectiv 88.183 de numere portate.
În 2019, 81% din numărul de portări au fost realizate de către persoane fizice și 19% de către persoane juridice.
În procesele de portare desfășurate în anul 2019 au fost implicați 32 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă.
Astfel, de la introducerea serviciului de portabilitate în România, în 21 octombrie 2008, peste 6,3 milioane de numere au fost transferate între rețele.
Dintre acestea, 5,5 milioane sunt numere de telefonie mobilă (86%) și peste 800 de mii de numere sunt de telefonie fixă.
Furnizorii de telefonie mobilă au reușit în anul 2019 să atragă prin portare 895.083 de utilizatori. Dintre aceștia, cei mai mulți au optat pentru rețeaua RCS & RDS – 337.784, în timp ce Orange a primit prin portare 170.528 de utilizatori, Telekom Romania Communications – 152.274, Vodafone – 137.385, iar Telekom Romania Mobile Communications – 97.086.
Din cele 895.083 de numere de telefonie mobilă portate în 2019, 47% au fost numere de cartele preplătite.
În anul 2019 au fost portate 63.738 de numere de telefonie fixă, reprezentând 7% din totalul numerelor portate în acest an.
Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărțite între principalii furnizori, astfel: RCS & RDS – 34.527, Vodafone – 10.488, Orange – 9.954, UPC România – 5.085 și GTS Telecom – 1.025.
În 2019 au fost portate 14.795 de numere independente de locație, numere cu acces gratuit și numere cu tarif special.
Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 346 de petiții pe tema portabilității, cele mai multe fiind generate de anumite probleme tehnice apărute în derularea procesului de portare, respectiv întârzierea mesajelor introduse de furnizori în baza de date centralizată (BDC) sau probleme de rutare. Alte probleme semnalate de utilizatori s-au referit la anularea proceselor de portare, la cererea utilizatorilor, precum și la întârzierea realizării procesului de portare.