Aproape jumătate din populația lumii a remarcat că produsele din magazine au devenit mai mici, însă prețurile au rămas neschimbate. 40% dintre români spun că au observat acest fenomen și în magazinele de la noi, potrivit unui sondaj Ipsos Global Inflation Monitor.
În cele 33 de țări incluse în studiul global, aproape jumătate dintre consumatori spun că au observat că produsele s-au micșorat, dar prețurile au rămas aceleași. Cei mai mulți sunt din Marea Britanie, urmați de cei din Franța și Germania. Și românii au remarcat fenomenul numit „shrinkflation” în special la pâine, brânză, gustări sărate și iaurt.
Aproape jumătate dintre respondenți consideră că această practică este inacceptabilă, mai ales în Europa și în America de Nord. Francezii s-au declarat cei mai supăraţi.
Între timp, 30% dintre români spun și că au remarcat că ingredientele unor produse s-au modificat astfel încât prețul să nu se schimbe.
Studiul Ipsos a fost realizat sub forma interviurilor online în 33 de țări în perioada 20 octombrie – 3 noiembrie pe aproximativ 25 de mii de respondenți cu vârste între 16 și 74 de ani. Sondajul are o marjă de eroare de 3,5% pentru un eșantion de 1.000 de persoane.
Foto: Shutterstock