Nivelul de poluare din traficul european, mult mai mare decât cel permis: 29 de milioane de mașini diesel emit mai multe gaze poluante decât limitele acceptate.
Studiul, realizat de un ONG din domeniu, arată că autoturismele Euro 4 – vândute între 2010 și 2014 sunt de 3 ori mai poluante.
Noile date sunt publicate la un an de la izbucnirea scandalului Volkswagen.
Testele de laborator au arătat că aproximativ 4 mașini din 5, cu standardul de emisie Euro 4 și echipate cu motoare diesel, emit de 3 ori mult oxid de azot decât limita permisă.
În cazul motoarelor Euro 6, vândute din 2015, două treimi dintre ele sunt la fel de poluante.
Organizația neguvernamentală care a realizat studiul a adunat date referitoare la peste 200 de modele anchetate de guvernele din Franța, Marea Britanie și Italia, în scandalul Dieselgate.
Autorii studiului susține că scandalul testelor de emisii trucate reprezintă, cităm, ”doar partea de deasupra a aisbergului”.
În realitate, numărul de mașini diesel poluante care circulă în țările Uniunii Europene este de aproape 30 de milioane.
Amintim, numai Volkswagen a recunoscut anul trecut că a manipulat testele de poluare pentru 11 milioane de vehicule diesel vândute în toată lumea.