Clienții vulnerabili și-ar putea plăti facture la energie electrică în rate, așa prevede un Proiect de Ordin pus vineri în dezbatere publică de ANRE. Potrivit proiectului ratele se pot întinde pe 3 luni.
Eșalonarea la plată a facturii trebuie cerută de clienții vulnerabili. Este astfel introdusă noţiunea de client activ.
ANRE propune pentru eșalonare o perioadă de minim 3 luni sau o altă perioadă convenită de clinet și compania care furnizează energia electrică.
Proiectul de Ordin prevede și faptul că, în cazul clienţilor casnici, perioada de facturare să fie lunară. Se stabilește, totodată, și modul în care sunt soluţionate de către furnizor plângerile privind facturarea.
Astfel, clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluţionarea plângerii.
La rândul său, furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată şi să transmită acestuia rezultatul analizei, într-un termen prevăzut în Standardul de performanţă al companiilor.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea