Confidenţialitate

ANPC și-a făcut o adresă de mail special pentru cei care au situații dificile cu instituțiile bancare | AUDIO

Măsura vine în contextul în care ANPC a verificat recent dacă au existat  înţelegeri ilegale între bănci în urma cărora clienții sunt păgubiți.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei,  la adresa de e-mail spsf@anpc.ro, consumatorii pot semnala probleme legate de creşterea exagerată a ratelor, creşterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului și prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluţiei de rambursare cu rate egale fără a i se pune la dispoziţie mai multe posibilităţi de rambursare pentru a alege.

Recent, ANPC a pornit o anchetă pentru a verifica dacă există înţelegeri ilegale între bănci…în urma cărora clienții sunt păgubiți.

Precizările vin după ce Protecția Consumatorului a amendat 19 bănci în ultimele două săptămâni pentru practici înșelătoare privind calcularea ratelor.

Sancțiunea se ridică la 950 de mii de lei pentru practici comerciale înşelătoare cu privire la modul de calcul al ratelor, prin faptul că, pe graficul de rambursare, rata era compusă, în primii ani, 25% din soldul principal de rambursat şi 75% dobândă. Prin această modalitate de calcul, consumatorii plăteau, de fapt, preponderent dobândă.

 

Sursa foto: Inquam Photos / Alexandra Pandrea

Ciește și: Consiliul Concurenței din România investighează scumpirile la unt, zahăr și ulei | AUDIO