Confidenţialitate

ANPC: Consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor, la compensații între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța parcursă cu avionul | AUDIO

Peste 2000 de oameni așteaptă să fie despăgubiți de TAROM, după ce luni, zborurile le-au fost anulate. Compania aeriană promite că toți pasagerii afectați vor primi despăgubiri sau compensații. Acest lucru l-au transmis și celor de la ANPC, care le-au cerut socoteală despre modalitățile concrete de despăgubire a călătorilor.

Alexandru Anghel, purtătorul de cuvânt al TAROM: „Sunt drepturile lor și vor fi îndeplinite, pentru că așa este corect și cinstit”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

Toți pasagerii afectați de anularea curselor vor primi despăgubiri, însă e un proces de durată, atrage atenția purtătorul de cuvânt al TAROM, Alexandru Anghel.

„Trebui să ținem cont că nu este o procedură imediată, ci este și un volum mare de pasageri care trebuie gestionat. Sunt drepturile lor și vor fi îndeplinite, pentru că așa este corect și cinstit”, a precizat Alexandru Anghel purtătorul de cuvânt al TAROM.

Fără a da cifre, reprezentantul TAROM a spus că unii pasagerii au primit cazare pe cheltuiala companiei la hoteluri din apropierea aeroportului, altora li s-a găsit loc în alte avioane.

Nu am acum cifrele disponibile să vă pot spune dacă au fost câteva zeci, câteva sute, dar în măsura în care au existat locuri libere pe alte zboruri, ele au fost folosite”, a declarat Alexandru Anghel.

Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi, despre protestul piloților: „E nepotrivit, apropo de respectul față de pasageri și față de companie”

Ceilalți călători vor primi vouchere sau compensații financiare. De altfel, TAROM le-a transmis celor de la ANPC că va acorda despăgubiri tuturor celor afectați care depun cereri. Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, aflată la final de mandat, a criticat comportamentul piloților care, nemulțumiți de salarii, nu s-au mai prezentat la lucru și s-au declarat inapți de zbor:

„E nepotrivit, apropo de respectul față de pasageri și față de companie. S-au trezit toți brusc cu o situație de criză. Nu a fost un proces normal, să spunem, de negociere a condițiilor de muncă și a creșterilor salariale”, a spus Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a solicitat TAROM modalitățile de despăgubire a consumatorilor pentru zborurile anulate și amintește că, potrivit regulamentului european, despăgubirile pentru un zbor anulat se situază între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța parcursă cu avionul.

Conform Regulamentului european 261/2004, compensațiile la care consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor sunt:

  •  250 EUR pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puțin
  •  400 EUR pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 și 3 500 kilometri;
  •  600 EUR pentru toate zborurile care nu intră sub incidența literei (a) sau (b).

ANPC amintește că pasagerii au dreptul la:

  • Asigurarea de mese și băuturi răcoritoare pe timpul așteptării zborului de redirecționare, precum și a două apeluri telefonice sau două mesaje electronice.
  • Asigurarea cazării, dacă perioada de așteptare a zborului de redirecționare include o noapte, și transportul între locul de cazare și aeroport în cazul unei redirecționări.

Pentru soluționarea situației create, ANPC recomandă ca pasagerii să păstreze și să pună la dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport între locul de cazare și aeroport, în perioada în care zborul a fost anulat și până la rerutare, întrucât pot solicita rambursarea acestor costuri suplimentare, dacă transportatorul nu a asigurat aceste facilități.

De asemenea, consumatorii care au pierdut zborurile din data de 8 iulie trebuie să se adreseze companiei la adresa de e-mail special creată: despagubire8iulie@tarom.ro.

În cazul anulării unui zbor, al întârzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, precum și în situația de overbooking, pasagerii pot solicita compensația financiară sub formă de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM, în termen de un an de la data emiterii. Valoarea acestora este de 350 de euro pentru o compensație de 250 euro, de 500 euro pentru compensație de 400 de euro și de 750 de euro pentru compensație de 600 de euro.

Sursa foto: Inquam Photos / Ovidiu Micsik

Citește și: TAROM anunță o linie prioritară de contact pentru pasagerii afectați de anulările zborurilor