Se împlinesc 65 de ani de la fabricarea primului Trabant în fosta Germanie de est. Mulți români au deținut o asemenea mașină. Alintată, cel mai des, cu prescurtarea „Trabi”, a fost sursă importantă de glume și bancuri peste tot în lume, nu numai în România.
„Trabi” împlinește 65 de ani. Primul Trabant, realizat de un producător de automobile est-german, părăsea fabrica din Saxonia la 7 noiembrie 1957.
Adesea văzută ca un simbol al dispariției Germaniei de Est și al prăbușirii Blocului de Est în general, a fost o mașină căutată în Germania de Est înainte de căderea Zidului Berlinului.
Cum era construit Trabantul
Avea o caroserie din plastic dur montată pe un șasiu dintr-o singură piesă din oțel, tracțiune față, un motor transversal și suspensie independentă – caracteristici neobișnuite la acea vreme.
Ce porecle a primit Trabantul de-a lungul timpului
Modelul Trabant P 601 devenea în 1989/1990 un simbol al reunificării Germaniei.
Alintat cu afecțiune sub numele de „Trabi” sau „Trabbi”, a avut succes și în competițiile internaționale de raliuri până la începutul anilor ’80. Multe vehicule au fost exportate în Cehia, Polonia, Ungaria și România.
Trabant înseamnă „însoțitor” dar a primit câteva porecle de-a lungul timpului, precum „Buburuza estului”, „bomba de Duroplast”, „bujie acoperită”, „bombardier de plastic” sau „carton”. Termenul de „carton de curse” era folosit la acea vreme exclusiv pentru Trabantul folosit în sporturile cu motor.
Din dragoste pentru „Trabi”, în România există mai multe cluburi ale trabantiștilor.
Sursa foto: Shutterstock